×
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

ایران در دانش فنی به یافته‌های بسیار خوبی رسیده است

سمیه رفیعی در مجمع اقتصادی اوراسیا، گفت: ایران علاقه‌مند به ایجاد تجارت پایدار در حوزه‌ی کشاورزی، دامداری و آبزی‌پروری با کشورهای اوراسیا است.

  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
  • ایکانا
  • ۰
  • ایران در دانش فنی به یافته‌های بسیار خوبی رسیده است

    به گزارش صبح مجلس؛ سمیه رفیعی در مجمع اقتصادی اوراسیا، گفت: اقلیم جمهوری اسلامی ایران منحصربه‌فرد است، تنوع اقلیم می‌تواند ارزش افزوده‌‌ بالایی در تولید انواع محصولات کشاورزی در چهار فصل به وجود بیاورد که کشور ما از آن بهرمند است.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورهای اوراسیا برای توسعه‌ بازار هدف و دسترسی‌های بهتر جهت صادرات محصولات نیازمند ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: ایران شاهراه حیاتی است که دسترسی به کشور های حوزه خلیج فارس، هند و نهایتا چین را مهیا می کند.

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه تصریح کرد: ایران در دانش فنی به یافته‌های بسیار خوبی رسیده است، در حوزه‌ کشاورزی می‌توان به تولیدات بیوتکنولوژی اشاره کرد که در حال حاضر بین پنج کشور برتر حضور داریم و حرف‌های بسیاری برای گفتن در حوزه پروبیوتیک داریم. ما به لطف توان داخلی و تلاش دانشمندان در علم و فناوری جهش های قابل توجه‌ای داشتیم.

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید  کرد: تولید کودهای ارگانیک جهت بازار داخلی و همچنین توانمندی تولید برای صادرات وجود دارد، ایران گام‌های مثبت و موثری در تولید بذر هیبرید، تولید واکسن و بسیاری موارد دیگر برداشته است.

    رفیعی در ادامه تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌‌های برای تاسیس ترمینال‌های تسهیل کننده تجارت و مبادله‌ی انواع محصولات کشاورزی با کشورهای اوراسیا داشته باشیم، ایران در حاشیه دریای خزر و شهرهای شمالی کشور این سرمایه گذاری و طراحی را توسط بخش خصوصی انجام داده است.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: برای یک مبادله‌ی پایدار نیازمند کنترل کیفیت و تطابق استانداردها هستیم که به لحاظ شاخص‌ها مطابقت داشته باشیم و کالاها صرفا یک بار مورد ارزیابی کیفی قرار بگیرند، به عنوان عضو کمیسیون کشاورزی این قول را می‌دهم که در بخش خوراک آبزیان و حتی در بخش تولید مرغ گوشتی، بخش خصوصی و دولتی ایران ظرفیت و توان تولید نیاز کشورهای اوراسیا تا یک میلیون تن را دارا هست. تنوع تولید محصولات پروتیینی به مانند گوشت شترمرغ بسیار بالاست.

    رفیعی با بیان اینکه ایران در حوزه پزشکی، محصولات دانش‌بنیان و دانش پایه توانمند است، اظهار کرد: بسیاری از کشورها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای حوزه‌ی اوراسیا هستند. عضویت ایران در مجمع اوراسیا مزیت‌های بسیاری برای اعضا خواهد داشت که می‌توان دسترسی به شاهراه صادراتی و تبادل کالا از طریق آب‌های آزاد را اصلی‌ترین آن عنوان کرد.

    نیازمند هوشمندسازی حمل و نقل کالاها خصوصا در حوزه‌ محصولات کشاورزی با کاهش زمان ارسال و افزایش کیفیت آن هستیم. باید توجه به تعاونی‌های حوزه‌ کشاورزی، دامداری و آبزی پروری را بیشتر کنیم، چرا که آنها توان سرمایه‌گذاری‌های بیشتر را داشته ‌باشند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20127

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس