×
در کمیسیون امنیت ملی ارائه شد:

گزارش مقامات سپاه پاسداران و وزارت خارجه از شرایط منطقه و حوادث اخیر

جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز، یکشنبه هشتم مهرماه، با حضور اعضای کمیسیون و مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان وزارت امور خارجه برگزار شد.

  • محمدامین سالاری
  • ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
  • ۰
  • گزارش مقامات سپاه پاسداران و وزارت خارجه از شرایط منطقه و حوادث اخیر

    ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، از جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی به خبرنگار صبح مجلس گفت: در ابتدای جلسه، اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را درباره مسائل روز کشور بیان کردند. در ادامه، یکی از فرماندهان سپاه قدس تحلیلی از شرایط منطقه، به‌ویژه لبنان و حوادث اخیر در بیروت ارائه داد.

    وی در ادامه توضیح داد: این فرمانده تأکید کرد که طوفان الاقصی زخم عمیقی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرده و شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم به همراه داشته است. رژیم صهیونیستی هدف‌هایی مانند انهدام حماس، آزادی اسرا و مدیریت نوار غزه را دنبال می‌کرد، اما به هیچ‌کدام از این اهداف دست نیافت. همچنین، رژیم صهیونیستی به دنبال مهار حزب‌الله برای تأمین امنیت مناطق شمالی اسرائیل است و عملیات‌های امنیتی در لبنان را با همین هدف انجام می‌دهد.

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: برخی از کشورهای عربی و غربی، از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی، همچنین سازمان سنتکام و حکومت‌های مرتجع منطقه به رژیم صهیونیستی کمک‌های اطلاعاتی می‌کنند. رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ به دنبال ترور شهید سید حسن نصرالله و فرماندهان مقاومت بوده و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و حمایت حامیان خود، تلاش کرده تا اشراف اطلاعاتی کاملی بر رهبران مقاومت به دست آورد.

    رضایی همچنین به تحلیل‌های ارائه‌شده از سوی مقامات وزارت خارجه در این جلسه اشاره کرد و گفت: مسئولین وزارت امور خارجه تحلیلی از شرایط کشور و اقدامات دیپلماتیک در قبال تحولات اخیر ارائه کردند. اعضای کمیسیون نیز در این جلسه بر اهمیت هماهنگی میان نهادهای اطلاعاتی، لزوم تقویت دکترین دفاعی و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه تأکید کردند.

    وی ضمن اعلام حمایت قاطع اعضای کمیسیون از مقاومت اسلامی لبنان و تأکید بر تقویت روحیه رزمندگان مقاومت افزود: لازم است بررسی دقیق و هماهنگی بیشتر در جامعه اطلاعاتی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی مورد توجه قرار گیرد.

    در پایان، رضایی اعلام کرد: موضوعات مرتبط با ترور شهید سید حسن نصرالله و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان از محورهای اصلی این جلسه بوده و در جلسات آتی نیز به بررسی ابعاد مختلف آن ادامه خواهند داد.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=20043

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس