×

بررسی راهکارهای انتقال کامل ریسک به شرکت های بیمه از سوی پتروشیمی ها

همزمان با دومین روز از هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست ، نشست بررسی راهکارهای انتقال کامل ریسک به شرکت های بیمه و استفاده از پوشش حداکثری بیمه ها در راستای بازگشت سریع به مدار تولید برگزار شد.

  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
  • ۰
  • بررسی راهکارهای انتقال کامل ریسک به شرکت های بیمه از سوی پتروشیمی ها

    به گزارش نیپنا ، علی ندری، کارشناس ارزیابی و ریسک خسارت در این نشستبا تاکید بر اینکه یکی از مهمترین موضوعات در مورد شرکت های بزرگ پتروشیمی این است که تجهیزات و ماشین آلات عموما به صورت ارزی تهیه اما خسارت ارزیابی شده به ریال محاسبه می شود ، افزود: دقت و ارزیابی شرکت های صنعتی و به خصوص پتروشیمی ها در شناسایی نقاط ریسک و حادثه کامل و به روز نیست.

    وی افزود: همچنین عموما به دلیل استهلاک و نوع تجهیزات وارداتی لازم است حساسیت بیشتری در مورد ریسک استفاده از تجهیزات وارداتی و بیمه آنها انجام شود اما در این مورد شاهد کاستی هایی هستیم. نگاه بیمه گذار و کارفرما و شرکت های مختلف در مورد خسارت در زمان حادثه متفاوت است و به همین دلیل باید در بررسی ریسک های هر مجموعه ارزیابی دقیق صورت گیرد.

    این کارشناس در توضیح مراحل لازم برای خوداظهاری گفت: ارزیابی ریسک ، بررسی گزارشهای انواع تست های مخرب و غیر مخرب و سناریوهای محتمل ، ارزش گذاری اموال ، امکان سنجی کنترل و کاهش ریسک ها با کمک شرکت بیمه گر و انجام اقدامات کنترلی و در نهایت اصلاح وطراحی مجدد بیمه نامه متناسب با نیازهای اعلام شده از جمله این مراحل است که باید همه شرکت ها آنها را بگذرانند.

    در ادامه این نشست همچنین به سوالات حاضران درباره پوشش های بیمه در محیطهای صنعتی و نحوه ارزیابی و تعیین خسارت پاسخ داده شد. هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با حضور ۲۸۸ شرکت خارجی و ۵۲۵ شرکت داخلی به‌مدت چهار روز از ۱۸ تا ۲۱ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19884

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس