×
عضو کمیسیون عمران:

ساخت خانه‌های ۲۵ متری در شأن جوانان ایرانی نیست

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از طرح ساخت خانه‌های کوچک‌مقیاس مانند واحدهای ۲۵ متری گفت: این نوع مسکن نامناسب و فاقد شأن برای جوانان و مردم ایران است و قوانین مسکن نیاز به بازنگری دارد؛ باید بر اساس الگوی استاندارد حداقل مسکن ۱۰۰ متری برای زندگی جوانان طراحی شود.

  • محمد امین سالاری
  • ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
  • ۰
  • ساخت خانه‌های ۲۵ متری در شأن جوانان ایرانی نیست

    صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس، در خصوص ساخت خانه‌های کوچک‌مقیاس از جمله خانه‌های ۲۵ متری که به‌عنوان میکرو آپارتمان شناخته می‌شوند، به خبرنگار پارلمانی صبح مجلس گفت: کمیسیون عمران با این طرح مخالف است. حداقل یک واحد مسکونی یک خوابه برای زوج‌های جوان که کمترین اعضای خانواده را دارند، ضروری است. وجود یک پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب برای یک زندگی حداقلی لازم است.

    نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: استانداردهای مورد نیاز مسکن باید رعایت شود، در گذشته الگوی مسکن ۷۵ متر مربع بود و اخیراً وزارت مسکن آن را به ۱۰۰ متر مربع افزایش داده است.

    بدری تأکید کرد : واحدهای مسکونی کوچک‌مقیاس به اندازه خوابگاه دانشجویی هستند و این موضوع در شأن جوانان و مردم ایران نیست.
    وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای کشور در زمینه مسکن، مانند زمین‌های وسیع و امکانات موجود، گفت: می‌توان موضوع مسکن را به راحتی مدیریت کرد.قوانین موجود در حوزه مسکن نیاز به بازبینی دارد و باید از تجارب کشورهای پیشرفته در این زمینه استفاده شود.
    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قوانین فعلی بیشتر به نفع مالکین است و باید بازنگری شوند تا مسکن با شأن مردم ایران سازگارتر شود.

    وی همچنین به مقاومت شهرداری‌ها در صدور پروانه ساختمانی برای درخواست‌هایی که با الگوی مسکن کشور مغایرت دارند، اشاره کرد و افزود: این نوع مسکن با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مواجه است. شاید این نوع مسکن در کشورهایی مانند ژاپن که با فرهنگ خاص خود سازگار است، جوابگو باشد، اما در ایران چنین چیزی ممکن نیست.

    بدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت بازنگری در قوانین مسکن اشاره کرد و گفت: باید قوانینی وضع شود که به نیازمندان کمک کند تا به راحتی به مسکن دسترسی پیدا کنند و بتوانند به‌صورت اجاره‌ای از مسکن مورد نیاز خود استفاده کنند.

    وی همچنین در خصوص ثبت قراردادهای املاک در سامانه “خودنویس” گفت: آمارهای مربوط به مسکن در کشور دقیق نیست و حتی وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و وزارت کشور نیز آمار دقیقی در این زمینه ندارند. اگر اراده عملیاتی و هماهنگی بین‌بخشی وجود داشته باشد، این موضوع ظرف یکی دو سال قابل حل است.

    این نماینده مجلس اذعان کرد: مالکین از ثبت املاک خود در سامانه‌های رسمی استقبال نمی‌کنند، زیرا با این کار  شناسایی املاکشان و مسائل مربوط به مالیات و اجاره‌ به میان می‌آید.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19798

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس