×
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

رتبه بندی معلمان در اجرا دارای نواقصی است

حاجی بابایی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان قانون مصوب شده مجلس شورای اسلامی است، گفت: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس مصوب و اعتبارات بودجه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شد اما متاسفانه در اجرا دارای نواقصی است که از وزیر جدید درخواست کرده‌ایم، نقایص آن را برطرف کنند.

  • ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
  • ایکانا
  • ۰
  • رتبه بندی معلمان در اجرا دارای نواقصی است

    به گزارش صبح مجلس؛ حمیدرضا حاجی بابایی  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم بازگشایی مدارس در دبستان دخترانه ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران، گفت: دولت‌ها زحمات بسیاری برای آموزش و پرورش کشور متحمل شده‌اند و در برهه‌هایی از زمان نیز شرایط و بودجه آموزش و پرورش رو به بهبود بود، اما در اعتبارات بودجه‌ای در نظر گرفته شده نظام تعلیم و تربیت در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و باید این اعتبارات رشد پیدا کند؛ اختصاص ۱۰ درصد بودجه برای تعلیم و تربیت در کشور کافی نیست؛ با اعتبارات در نظر گرفته شده علاوه بر رونق مدارس باید سرانه آموزشی مدرسه‌ها هم مورد توجه قرار بگیرد.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمیت فضای آموزشی، افزود: نرم دانش آموزان در کلاس‌های درس باید کاهش پیدا کند و تعداد آنان حداقل در شهر تهران بالاتر از ۲۵ نفر نباشد، در حال حاضر وجود ۴۰ دانش آموز در یک کلاس نشان از کمبود بودجه آموزش و پرورش است.

    نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان قانون مصوب شده مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس مصوب و اعتبارات بودجه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شد اما متاسفانه در اجرا دارای نواقصی است که از وزیر جدید درخواست کرده‌ایم، نقایص آن را برطرف کنند؛ جلب رضایت معلمان در تعلیم و تربیت بسیار تاثیرگذار است و اگر هم ناراضی باشند مسئولیت خود را انجام خواهند داد، اما انتظار داریم تا آنان را جزو کارکنان برتر کشور ببینیم.

    حاجی بابایی با اشاره به کمبود معلم در سال تحصیلی جدید، یادآور شد: کمبود معلم را از نگاه‌های گوناگون می‌توان مورد توجه قرار داد، شاید امروز مسئولی ادعا داشته باشد کمبود معلم نداریم، اما به اعتقاد بنده با کمبود معلم در کشور روبرو هستیم، باید تعداد مدارس متنوع برای حضور دانش آموزان با استعدادهای مختلف در دورترین نقاط کشور را فراهم کنیم، سفره‌ آموزش و پرورش باید به صورت تمام عیار زینت داده و به شدت غنی شود تا آنچه که مورد تغذیه روحی و روانی دانش آموزان است مورد توجه قرار بگیرد. کمبود معلم به شدت لمس می‌شود این مسئله به اعتبارات بودجه‌ای و دانشگاه فرهنگیان باز‌می‌گردد.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش مجلس برای تعیین تکلیف معلمان طرح‌های مختلف، خاطر نشان داد: معلمان خرید خدمات و سایر طرح‌های گوناگون دیگر در قانون بودجه پیش بینی شده که به دولت اجازه دادیم تا بتواند آنان به صورت  ۲۴ ساعت حق التدریس ادامه فعالیت داشته باشند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19702

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس