×
نماینده طبس:

عملیات امدادرسانی در معدن معدنجوی در حال انجام است

محمد نصیری با اشاره به حادثه معدن معدنجو گفت که دستگاه‌های امدادرسانی بسیج شده‌اند، اما مشکل گاز منوکسیدکربن در معدن باید حل شود تا عملیات امدادرسانی ادامه یابد.

  • ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
  • فارس
  • ۰
  • عملیات امدادرسانی در معدن معدنجوی در حال انجام است

    به گزارش صبح مجلس؛ محمد نصیری نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی، گفت: از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری موضوع معدن معدنجوی تشکر می‌کنم. اول صبح با بنده تماس گرفتند و پیگیر حادثه شدند. همچنین با وزرای ذی‌ربط تماس گرفتند. وزرا نیز از بنده این حادثه را پیگیری کردند.

    وی افزود: یکی از کارهای سخت و زیان‌آور در معادن ذغال‌سنگ کارهای تونلی است. بلوک‌های که دچار سانحه شده‌اند تونل‌هایی است که در عمق هستند. باید نگاه به ذغال‌سنگ نگاه ملی شود. با تمام این مشکلات اکثر ذغال‌سنگ‌های کشور وارداتی است.

    نماینده طبس عنوان کرد: نگاه ملی موجب می‌شود در حوزه‌های ایمنی و تجهیزات تدابیری اندیشیده شود. در نهایت از این مشکلات و حوادث جلوگیری می‌شود. باید در حوزه قانون‌گذاری مجلس باید نگاه ویژه‌ای به کارگران ذغال‌سنگ داشته باشد.

    نصیری گفت: در تأمین اجتماعی و مشاغل زیان‌آور باید نگاه ویژه‌ای به این کارگران داشته باشند. پیشنهاد بنده این است که در حوزه‌های سخت و زیان‌آور اگر در معادن سطح یک سال محسوب می‌شود در حوزه‌های معادنی تونلی و زیرزمینی ۲ سال محسوب شود‌.

    وی اظهار داشت: باید به سمت‌وسویی برویم که معادن ما کاملاً مکانیزه باشد تا از حوادث جلوگیری شود. دولت باید تجهیزات لازم را فراهم کند. با ارزهای نیمایی معادن را باید مجهز کنند.

    نماینده مردم طبی تصریح کرد: همهٔ‌ دستگاه‌های امدادرسانی بسیج شده‌اند. در حوزه امدادرسانی مشکل خاصی نداریم؛ اما باید گاز منوکسیدکربن از معدنی که کارگران در آن محبوس شده‌اند خارج شود تا امدادگران بتوانند به ادامه امدادرسانی بپردازند. اگر گاز خارج نشود ممکن است امدادگران نیز آسیب ببینند. گفته شده در این بلوک ۲۱ کارگر مبحوس شده و تاکنون ۳۰ نفر فوت کرده‌اند.

    نصیری در خاتمه گفت: بعدازظهر جلسه بحران در طبس با حضور وزرا ذی‌ربط تشکیل خواهد شد تا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. بنده نیز در این جلسه حضور خواهم داشت./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19698

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس