×

نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی دبستان ۱۳ آبان با حضور نایب رئیس مجلس

زنگ آغاز سال تحصیلی دبستان دخترانه ۱۳ آبان با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی نواخته شد.

  • ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
  • ایکانا
  • ۰
  • نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی دبستان ۱۳ آبان با حضور نایب رئیس مجلس

    به گزارش صبح مجلس؛ صبح (امروز یکشنبه، اول مهر ماه) با حضور حمیدرضا حاجی بابایی نایب رییس مجلس شورای اسلامی زنگ آغاز سال تحصیلی در دبستان دخترانه ۱۳ آبان واقع در منطقه ۱۷ تهران نواخته شد.

    حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک ۱۷ ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: بسیار خرسندیم که امروز در میان دانش آموزان و آینده سازان این مرزو بوم هستیم؛ اول مهر به معنای واقعی شروع زندگی هدفمند است و مدرسه یکی از مکان هایی است که حس زندگی در آن جاری است.

    نماینده مردم فامنین و همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افتخار می‌کنیم در مکتبی بزرگ شده‌ایم که اول تا آخر آن به تعلیم و تربیت ختم می‌شود، یادآور شد: ملت ایران انقلاب کردند تا بتوانند آزادانه زندگی کنند و از ملت‌های مظلوم جهان دفاع کنند، ما اعتقاد داریم فرزندان ایران با سایر کشورها فرقی ندارند و همگی باید به صورت یکسان به عنوان شهروند درجه یک دیده شوند.

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به دانش آموزان مدرسه ۱۳ آبان، تاکید کرد: بهترین مردم با تقواترین آنهاست، گروهی این سخنان را نمی‌پذیرند و در مقابل آن ایستادگی می‌کنند هر زمان از این سخنان به میان می‌آید دشمنان به شکلی عکس العمل ناخوشایندی داشته‌اند، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از فرزندان و دانش آموزان این سرزمین شهید شده‌اند، شهدا هیچگاه در برابر سخنان ظالمان و دشمنان ساکت نبودند.

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت ۴۰ هزار معلم و دانش آموز توسط آمریکا و نوکر آن صدام در جنگ تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس، گفت: امروز دانش آموزان کشوری همچون فلسطین و لبنان دوست دارند شهروند درجه اول باشند اما به سختی با آمریکا و اسرائیل مبارزه می‌کنند، غزه و فلسطین در شرایط مناسبی قرار ندارند و متاسفانه هر روز شاهد به شهادت رسیدن تعداد بسیاری از مردم این سرزمین هستیم؛ رفتارهای وحشی‌گرایانه اسرائیل توسط وحشی‌ترین حیوانات در جنگل‌ها نیز رخ نمی‌دهد.

    حاجی بابایی با تاکید بر اینکه در مدرسه مسیر توسعه هر کشوری رقم می‌خورد، گفت: اگر قرار است از مظلومان دفاع و به ملت خدمت نماییم باید از مدرسه آغاز کنیم و جز در برابر خداوند سر تعظیم فرود نمی‌آوریم.

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید اولویت نخست مسئولان باشد، گفت: اگر آموزش و پرورش کشور پیشرفت کند بی‌تردید تمام حوزه‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می گیرند و همه چیز انحصاری به آموزش و پرورش کشور باز می‌گردد؛  طی ۴۵ سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری متعددی برای توسعه و تعلیم این کشور کرده است اما مسئولان در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران به آموزش و پرورش خدمت نکرده اند.

    حاجی بابایی در این مراسم با اشاره به بودجه اختصاص داده شده به آموزش و پرورش کشور، یادآور شد: که باید اعتبارات بودجه‌ای آموزش و پرورش افزایش پیدا کند مجلس این مهم را در فصل بودجه‌بندی مورد توجه قرار می‌دهد، در سند تحول بنیادین بر شکل‌گیری مدارس ویژه‌ای همچون مدرسه حیات طیبه تاکید شده است.

    گفتی است در این مراسم مسئولان مختلف وزارتخانه آموزش و پرورش، جعمی از مسئولان منطقه‌ای، فرمانده راهور منطقه حضور داشتند و همچنین نایب رییس مجلس زنگ مهر را در این مدرسه به صدا درآورد.

    در پایان این مراسم حاجی بابایی نایب رییس مجلس نشستی صمیمی با مدیر، معلمان و معاونان دبستان دخترانه ۱۳ آبان داشت و در این نشست موضوعات رتبه‌بندی معلمان، کمبود معلم، اختصاص اعتبارات بودجه‌ای، بالا بردن کیفیت آموزش مورد توجه قرار گرفت و در نهایت کتاب حاج جلال به عنوان بهترین کتاب دفاع مقدس توسط نایب رییس مجلس تقدیم معلمان شد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19678

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس