×
نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی:

برای تقویت وحدت اسلامی به ژنرال‌های فرهنگی و هنری نیاز داریم

نماینده چابهار،کنارک،نیکشهر، قصرقند،زرآباد و دشتیاری گفت: اشتراکات اهل سنت با اهل تشیع بسیار بیشتر از تفاوت‌ها است و باید این اشتراکات بیشتر برجسته شود.

  • فهیمه رضایی
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
  • ۰
  • برای تقویت وحدت اسلامی به ژنرال‌های فرهنگی و هنری نیاز داریم

    به گزارش خبرنگار صبح مجلس، به مناسبت هفته وحدت، گفت‌وگویی زنده با دکتر محمد انور بجارزهی، نماینده اهل سنت چابهار در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد. در این گفت‌وگو که به موضوع نقش جوانان در تقویت وحدت بین مسلمانان پرداخته شد و بجارزهی هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص) را به زبان فارسی و بلوچی به دنبال‌کنندگان تبریک و بر اهمیت همبستگی میان مسلمانان تأکید کرد.

    بجارزهی با اشاره به چالش‌های متعدد منطقه‌ای و جهانی که امت اسلامی با آن‌ها روبرو است، بیان داشت: چالش اصلی امروز مسلمانان مسئله فلسطین است؛ فلسطین پاره تن اسلام است و قبله اول مسلمانان، و همه مسلمانان، فارغ از مذهب، باید در کنار هم بایستند و از مردم فلسطین حمایت کنند.

    وی در ادامه به مشکلات اهل سنت ایران، به‌ویژه در مناطق مرزی، اشاره کرد و افزود: اهل سنت ایران همواره مدافعان سرسخت مرزهای کشور بوده‌ و در طول تاریخ، اهل سنت سیستان و بلوچستان هیچ‌گاه اجازه نداده‌اند که حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانه بیفتد.

    نماینده مردم چابهار در مجلس ضمن اشاره به محرومیت‌های استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های مرزی، از دولت خواست تا توجه بیشتری به مشکلات زیرساختی این مناطق داشته باشد و تأکید کرد: لازم است به بهره‌مندی از نخبگان اهل سنت در مناصب مدیریتی توجه بشری شود. اهل سنت باید در مسئولیت‌های کشوری و استانی سهم بیشتری داشته باشند.

    بجارزهی به اهمیت نقش نخبگان مذهبی و علمی در تقویت وحدت اشاره کرد و گفت: نخبگان مذهبی، چه از اهل سنت و چه از تشیع، باید در کنار همدیگر بنشینند و مسائل دینی را بررسی و راهکارهای وحدت‌بخش ارائه کنند. همچنین جوانان باید بدون توجه به شایعات و سخنان غیرمستند، به دنبال وحدت و همبستگی بین مسلمانان باشند.

    وی همچنین به تفاوت‌های فرهنگی بین اهل سنت و تشیع اشاره کرد و توضیح داد: اهل سنت لباس مشکی به عنوان لباس عزاداری محرم نمی‌پوشند، اما در نمازهایشان همیشه بر پیامبر و آل او درود می‌فرستند و باید توجه داشت اشتراکات با مسلمانان شیعه بسیار بیشتر از تفاوت‌ها است و باید این اشتراکات بیشتر برجسته شود.

    نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه‌ها و تبلیغات در ترویج وحدت اشاره کرد و گفت: دنیای امروز بر دوش تبلیغات قرار دارد و ما باید تبلیغات خود را در زمینه وحدت اسلامی افزایش دهیم و برنامه‌های متعددی به زبان‌های مختلف، از جمله اردو، عربی و انگلیسی، تولید کنیم تا بتوانیم پیام وحدت اسلامی را به گوش همه مسلمانان جهان برسانیم.

    وی همچنین به اهمیت حضور نخبگان فرهنگی در صحنه‌های بین‌المللی تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت نخبگان فرهنگی و رسانه‌ای برای ترویج وحدت اسلامی در میان کشورهای جهان اسلام استفاده شود و باید حمایت بیشتری از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای انجام شود؛ دولت باید از برنامه‌های فرهنگی که به وحدت امت اسلامی کمک می‌کنند، حمایت بیشتری به عمل آورد. امروز بیش از هر زمان دیگری به ژنرال‌های فرهنگی و هنری نیاز داریم تا بتوانیم وحدت اسلامی را تقویت کنیم.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19661

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس