×
عضو کمیسیون اقتصادی:

خانه‌های کوچک نه با فرهنگ ایرانی سازگارند و نه ارزان‌تر است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم همخوانی خانه‌های کوچک با فرهنگ ایرانی، تاکید کرد که ساخت این خانه‌ها هزینه بیشتری نسبت به خانه‌های معمولی داشته و مشکلات مسکن را حل نخواهد کرد.

  • محمد امین سالاری
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
  • ایکانا
  • ۰
  • خانه‌های کوچک نه با فرهنگ ایرانی سازگارند و نه ارزان‌تر است

    به گزارش صبح مجلس؛ آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ساخت خانه‌های ۲۵ متری گفت : با توجه به اهمیت ساخت خانه برای جبران کمبودهای سال‌های گذشته و چالش‌های ساخت انبوه خانه در سطح کشور به دلیل مشکلات متعددی نظیر تامین منابع مالی و عدم هم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات؛ برخی از مسئولان پیشنهاداتی را به عنوان دارویی موقت برای بازار افسارگسیخته مسکن تجویز کنند که در برخی از موارد نه تنها اثر بخشی نداشته که آسیب‌هایی را نیز به همراه دارد.

    این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه ساخت خانه‌های کوچک با ذائقه و فرهنگ مردم کشورمان همخوانی دارد یا خیر، به لحاظ اقتصادی نیز ساخت این خانه‌ها، چندان ارزان تر از خانه‌هایی با متراژ معمولی نخواهد بود و ازسوی دیگر ساخت و عرضه این واحد‌های اقتصادی بیش از انکه به نفع مردم کم درآمد باشد تا برای فرار از نرخ های نجومی اجاره بها به آن روی بیاورند، محلی برای سرمایه گذاری می‌شود. لذا تمام تلاش مسئولان این حوزه برای تبدیل خانه از کالایی مصرفی به سرمایه‌ای هدر رفته و زمینه برای تداوم فعالیت سوداگران فراهم خواهد شد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: راه حل بازار مسکن ساخت خانه های قابل استفاده، در مناطقی با زیر ساخت و دسترسی مناسب است تا نیاز مصرفی مردم را پاسخ داده و به عنوان محلی برای زندگی به آن نگاه شود. در غیر این صورت مجددا پای دلالان به میان خواهد آمد. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19655

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس