×
عضو کمیسیون صنایع و معادن:

ارتقای صنعت خودروسازی داخلی با واردات خودروهای با تکنولوژی روز

میرمحمدی میبدی تاکید کرد که واردات خودرو با تکنولوژی جدید می‌تواند باعث بهبود کیفیت خودروهای داخلی و جلب رضایت مردم شود.

  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
  • ایکانا
  • ۰
  • ارتقای صنعت خودروسازی داخلی با واردات خودروهای با تکنولوژی روز

    به گزارش صبح مجلس؛ جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در رابطه ضرورت تامین ارز برای تسریع در واردات خودرو، گفت: کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صمت و دستیار ویژه وی جلسه مشترکی برگزار کرد و در این جلسه گزارشی کاملی از اقدامات اخیر وزیر صمت در مدت حضور در این وزارت‌خانه ارائه شد.

    نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات وزارت صمت تلاش برای ایجاد کمیته های راهبردی در حوزه‌های مختلف از جمله خودرو، معدن و بازرگانی و همچنین اجرایی شدن بند (ث) تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۳ در خصوص تخصیص ارز برای واردات خودروهای جانبازان ۵۰ درصد به بالا بود که با توجه به معطلی دو ساله این قانون، در جلسه اخیر نیز از سوی نمایندگان مطرح و وزیر صمت برای تامین ارز مورد نیاز آن قول دادند تا نگرانی بالغ بر ۲۷ هزار جانباز ۵۰  الی ۸۰ درصدی بر طرف شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: در رابطه با صبحت‌های رئیس بانک مرکزی پیرامون اختصاص یک میلیارد دلار به واردات خودرو جهت استفاده عموم مردم نیز بحث و گفت و گو صورت گرفت و و  امیدواریم کارهای اداری آن نیز سریع تر انجام شود.

    وی اضافه کرد: بنده معتقدم یکی از مسیرهایی که با ایجاد رقابت در بازار به ارتقا کیفیت صنعت خودروسازی داخلی کمک می‌کند و رضایت مندی مردم با استفاده از خودروی با تکنولوژی روز دنیا و مصرف سوخت پایین تر حاصل می‌شود تسریع در واردات خودرو برای بهره‌مندی عموم مردم است. امیداریم با تمهیدات صورت گرفته شاهد تسریع شدن روند در واردات خودرو به کشورمان باشیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19640

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس