×
عضو ناظر مجلس:

دولت‌های گذشته به تعیین قیمت برنج بی‌توجهی کرده‌اند

رضا حاجی‌پور از عدم توجه دولت‌های قبلی به قیمت‌گذاری برنج انتقاد کرد و خواستار توجه جدی دولت فعلی به تعیین نرخ این محصول استراتژیک شد.

  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
  • ایکانا
  • ۰
  • دولت‌های گذشته به تعیین قیمت برنج بی‌توجهی کرده‌اند

    به گزارش صبح مجلس؛ رضا حاجی پور عضو ناظر مجلس در شورای اسلامی قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی در خصوص تعیین نرخ خرید برنج در این شورا در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت گفت: شورای قیمت گذاری در سال جاری کار خود را به خوبی شروع کرده و باید از وزیر جهاد کشاورزی تشکر کرد و به سرعت و به موقع جلسات شورای قیمت گذاری درحال برگزاری است.

    نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسات شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی با حضور وزرای جهاد کشاورزی و امور اقتصاد و دارایی و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه رسمیت پیدا می‌کند، ادامه داد: متاسفانه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه نمایندگان و معاونین خود را به برخی از جلسات شورای قیمت گذاری می‌فرستند، اگر برای تعیین قیمت گندم در جلسات حاضر شده‌اند باید در جلسات شورا به منظور تعیین قیمت دانه‌های روغنی و برنج نیز حاضر شوند.

    وی با تاکید بر اینکه باید با سرعت بالا نرخ برنج به عنوان یک محصول استراتژیک و قوت روزانه مردم تعیین شود، عنوان کرد: دولت‌های گذشته به تعیین قیمت برنج توجه نکرده‌اند، من در دوره یازدهم مجلس سخنگوی کمیسیون آموزش بودم اما به دلیل وجود کاستی‌ها و مشکلات همواره در حوزه کشاورزی و لزوم توجه به برنج کاران مصاحبه کرده‌ام.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص پیدا کرده اما ریالی به خرید برنج اختصاص پیدا نکرده است، تصریح کرد: نمایندگان استان‌های شمالی در صحن مجلس برای خرید برنج اعتراض کردند روند فعلی درست نیست و باید دولت به موضوع برنج ورود کند.

    حاجی پور با اشاره به اینکه درحال حاضر دستگاه‌های دولتی برای تهیه غذای کارکنان خود روزانه چندین تن برنج مصرف می‌کنند و می‌توانند این نیاز خود را با خرید برنج با قیمت مشخص براساس هزینه کرد از کشاورزان تامین کنند، افزود: کمیته کارشناسی در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی باید هرچه سریع‌تر به تعیین قیمت برنج ورود کند. از همین تریبون به نمایندگی از نمایندگان شمال کشور، تمامی استان‌های برنجکار و رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران به عنوان تولید کننده ۴۵ درصد از برنج کشور اعلام می‌کند به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور تذکر می‌دهم تا پای کار بیایند و شورای قیمت گذاری در خصوص برنج تصمیم بگیرد.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تعیین نرخ دانه‌های روغنی و گندم کشاورزان خیالشان راحت می‌شود که محصول آنها در سال آینده با نرخ مشخص خریداری می‌شود اما تکلیف برنجکاران مشخص نیست، گفت: برنج یک محصول استراتژیک است، انتظار داریم قیمت آن مشخص شود و باید روسای سه قوه به این مسئله ورود کنند.

    ناظر مجلس در شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی، گفت: اگر وزارتخانه‌هایی مانند دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم و بهداشت و درمان خرید برنج برای تامین نیاز کارکنان خود را با قیمت مشخص براساس هزینه کرد شروع کنند بخشی از مشکلات بازار این محصول برطرف می‌شود./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19620

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس