×
رئیس مجلس:

باید باور کنیم که ورزش یک صنعت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه داشته باشیم که ورزش یک صنعت است و امروز در دنیا وقتی حرف از پیشرفت زده می‌شود، یکی از شاخص‌های آن، میزان موفقیت کشورها در عرصه‌های بین‌المللی است.

  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
  • فارس
  • ۰
  • باید باور کنیم که ورزش یک صنعت است

    به گزارش صبح مجلس؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی مسابقات المپیک و جهانی گفت: در هفته وحدت هستیم. در آستانه میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و این عید بزرگ را به مسلمانان جهان و به همه ملت عزیزمان به‌ویژه جمع حاضر پهلوانان و قهرمانان ایران‌زمینمان تبریک می‌گویم.

    قالیباف ادامه داد: به همه شما قهرمانان عزیزمان که در سطح جهان و المپیک افتخار آفریدید خداقوت می‌گویم. واقعاً تا کشتی روی تشک نیامد اگر روان و راحت بگویم مردم ما دمغ بودند. شما بودید که شادی و نشاط را به ملت عزیز ما هدیه دادید. ‌به سهم خودم و از طرف تک‌تک نمایندگان مجلس از شما تشکر می‌کنم. ‌

    قالیباف بیان کرد: نکته‌ای که در ابتدا می‌خواهم با آن اشاره کنم آن است که بحثی در این نیست ورزش حتماً یک پدیده اجتماعی است. اوقات فراغت غنی شده برای عموم جوانان و مردم است.

    قالیباف اظهار کرد: مسئولین و سیاستگذاران بباید باورشان شود که ورزش یک صنعت است. باورمان شود که امروز در دنیا وقتی حرف از پیشرفت زده می‌شود یکی از شاخصه‌های و نمادهای آن حضور در عرصه‌های بین‌المللی و میزان موفقیت کشورها در آن عرصه است. ‌
    قالیباف گفت‌: این‌ها شاخصه‌های جدی است که امروز تجربه و علم آن را ثابت کرده است و می‌بینیم چه ارتباط مستقیمی این‌ها با هم دارند. وی ادامه داد: در پدیده‌های اجتماعی اگر ما ۲ الی ۳ درصد از هزینه‌ای را که بعداً در آسیب‌های اجتماعی صرف می‌کنیم و جبران خسارت نمی‌شود، در حوزه پیشگیری، اوقات فراغت حوزه ورزش به ویزه ورزش‌های بومی، فرهنگی و سنتی خودمان انحام دهیم، بی شک اثرگذار است.
    قالیباف بیان کرد: ما از فرهنگ جبهه و جنگ این را یاد گرفته‌ایم همان بحثی که حتماً شنیده‌اید در جبهه متوجه شده‌ایم که فرق بین فرهنگ بیا و برو کجا است. جنگ اگر مدیریت و جمع شد. فرماندهان خودشان پیشتاز بودند وگام را رو به جلو برمی‌داشتند و بعد به رزمنده‌ها می‌گفتند بیایید.
    قالیباف گفت: امثال ما حق نداریم در پشت این تریبون بایستیم از این موضوعات سخن بگوییم اما در کارنامه گذشته خودمان در خروجی غیر این گفته‌ها عمل شود. ‌وی اظهار کرد: اگر غیر از این عمل کرده باشم و اینجا سخن بگویم سخنی گزاف گفته‌ام. این حرف خیر و برکت ندارد. این حرف تاثیرگذار نیست. این حرف نمی‌تواند عقبه خود را بسازد و پیش رود. این حرف با فرهنگ و مکتب شهدا و انقلاب اسلامی سازگاری ندارد.
    قالیباف ادامه داد: همه ما باورمان بر این است که اگر در ورزش، زمین فوتبال و زمین چمن با تفکر مسجدی حرکت نکنیم، دیر یا زود دچار آسیب خواهیم شد. ما امروز در مجلس شورای اسلامی و در قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور به ورزش توجه کردیم
    وی بیان کرد: ما درآمد حاصل از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده مربوط به سیگار را برای زیرساخت‌های ورزش در نظر گرفتیم. امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به تحول و تغییر دارد. امروز تحول در حوزه بهره‌وری مهم‌تر از حوزه سرمایه گذاری است.
    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای جامعه خود نیازمند سلامت جسمی و روحی هستیم و کشور امروز به این نیازمند است. ورزش در دو بعد همگانی و قهرمانی باید مورد توجه قرار گیرد. حتماً با شایسته‌گزینی می‌توان تحولات لازم را در حوزه ورزش به وجود آورد.
    قالیباف افزود: حق این است که درباره کشتی و فدراسیون آن هم صحبت کنم. از علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون تشکر می‌کنم که وصیت‌های شهدا را نقشه راه خود قرار داد. شهید تهرانی مقدم می‌گفت که افراد ضعیف هستند که به اندازه امکاناتی که دستشان است، استفاده می‌کنند و رزمنده و مدیر آن فردی است که بیش از امکاناتی که دارد، کار کند؛ امروز این نوع مدیریت را در فدراسیون کشتی می‌بینیم.
    وی تاکید کرد: شهید حداد طوسی در اوایل جنگ که کمترین تجهیزات نظامی نداشتیم، به صورت مرتب تلاش می‌کرد تا در شب عملیات آماده باشیم. امروز در مجموعه کشتی شاهدیم که کار درست انجام شده است. کار مؤثر و جهادی در درون خودش دو گوهر دارد؛ هم به آن مدیر اختیار می‌دهد و هم امکان مالی برای آنان فراهم می‌کند.
    رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در المپیک آینده باید رکورد را بزنیم و در همه حوزه‌های ورزش باید افتخارآفرینی کنیم./پایان پیام
    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19600

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس