×
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی :

ظاهرا قرار است همان مسیر کاملا غلط دولت آقای روحانی تکرار شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: روز گذشته رییس جمهور در نشست خبری خود اعلام کرده است که حل بسیاری از مشکلات مشروت به حل مساله برجام و FATF است، ظاهرا قرار است همان مسیر کاملا غلط دولت آقای روحانی طی شود و حل مشکلات منوط به تایید و رضایت دشمنان ملت شود.

  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
  • ایکانا
  • ۰
  • ظاهرا قرار است همان مسیر کاملا غلط دولت آقای روحانی تکرار شود

    به گزارش صبح مجلس؛ سیدمحمود نبویان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: روز گذشته رییس جمهور در نشست خبری خود اعلام کرده است که حل بسیاری از مشکلات مشروت به حل مساله برجام و FATF است، لازم است چند نکته خدمت ایشان عرض کنم؛ ابتدا اینکه ظاهرا قرار است همان مسیر کاملا غلط دولت آقای روحانی طی شود و حل مشکلات منوط به تایید و رضایت دشمنان ملت شود. ما فراموش نمی‌کنیم روزی ۷۰۰ کشته در کرونا داشتیم و دولت آقای روحانی به بهانه FATF واکسن وارد نمی‌کرد.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگر این است که در سال ۹۵ آقای طیب نیا FATF را امضا کرده است، اما آیا تحریمی برداشته شده است؟ جالب است که به جای برداشته شدن تحریم‌ها در همان زمان، بلافاصله FATF بیانیه داده است که ملت ایران تامین کننده مالی تروریست‌ها است.

    نبویان ادامه داد: نکته دیگر این است که در FATF از ایران خواسته شده است سپاه قدس، حاج قاسم سلیمانی، مردم غزه، حماس، یمن و تمام نیروهای مقاومت را تروریست اعلام کند. علاوه بر این تمام اطلاعات مالی ملت ایران و تجارت‌ها باید به اطلاع آمریکا و کشورهای دیگر رسانده شود. یعنی تمام راه‌های تجارت ملت ایران شناسایی و به طور کامل مسدود شود. آیا کسانی که برای آقای پزشکیان مطلب می‌نویسند این موارد را به ایشان گفته‌اند یا خیر؟

    نماینده مردم تهران افزود: نکته دیگر این است که با برجام تحریم‌ها رفع نمی‌شود، زیرا آقای ظریف در برجام تعهد داده است که تمام تحریم‌های اولیه آمریکا، تمام تحریم‌های موشکی، حقوق بشری، منطقه ای، سایبری و همه موارد باقی بماند. تاکید می‌کنم، تعهد داده‌اند که این تحریم‌ها باقی بماند؛ طبیعی است که اگر برجام دوباره بخواهد برقرار شود به این معنی است که صنعت هسته‌ای محدود و نابود شود و تحریم برداشته نشود، شاهد آن هم این است که ما هشت سال برجام را اجرا کردیم و تحریم‌ها از ۸۰۰ عدد به ۱۵۰۰ عدد رسید.

    نبویان در پایان گفت: آقای پزشکیان سعی کنید اولا یک بار هم که شده متن برجام و FATF را بخوانید و صرفا به وسوسه‌های کسانی که خانواده و بچه‌های آنها در خارج از کشور هستند اعتماد نکنید؛ ثانیا از تلاش‌های باطل و چشم امید بستن به دشمنان ملت به جای اعتماد به ملت بزرگ ایران در دولت آقای روحانی عبرت بگیرید./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19545

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس