×
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

رئیس جمهور در سازمان ملل آزادسازی اموال ایران را پیگیری کند

رضازاده گفت: رییس جمهور در سفر آتی خود به نیویورک، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل موضوع آزادسازی اموال ایران را پیگیری کند.

  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
  • ایکانا
  • ۰
  • رئیس جمهور در سازمان ملل آزادسازی اموال ایران را پیگیری کند

    به گزارش صبح مجلس؛ یعقوب رضازاده با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به نیویورک و شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: سفر رییس جمهور به نیویورک و شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، فرصت خوبی است که آزادسازی اموال بلوکه شده ایران پیگیری شود و تیم های همراه رئیس جمهور باید رایزنی‌های لازم را انجام دهند و از ظرفیت های بین المللی برای آزاد سازی پول ها استفاده کنند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر آمریکا کشورهای متاثر از لابی ایالات متحده، دست به بلوکه کردن اموال ایران زدند، این اقدام از نظر قواعد بین‌المللی جایگاهی ندارد و محکوم شده است.

    وی افزود: از آنجا که نهادهای بین المللی تحت سلطه آمریکایی ها هستند و توجهی به این موضوع ندارد، حتی دادگاه های داخلی آمریکا طرح شکایت را حق ایران می دانند اما دولت های آمریکا و کشورهای دنبال روی آن نسبت به پرداخت اموال ایران تاخیر می کنند، با این حال چند کشور با وجود فشار آمریکا پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده اند.

    این نماینده مجلس در دوره دوازدهم بیان کرد: طبق قوانین بین الملل، کشور بلوکه کننده اموال ایران باید علاوه برپرداخت اموال باید جریمه سال هایی که مال دست آنها بوده را هم پرداخت کنند، از این رو باید حق ایران تمام و کمال پرداخت شود./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19488

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس