×
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی :

هرچه سریعتر جلسه شورای قیمت‌گذاری برنج تشکیل شود

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی برای صدور دستور تشکیل جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، بابت خرید تضمینی برنج؛ گفت: انتظار ما این است که هرچه سریعتر این جلسه شورای قیمت‌گذاری تشکیل شود.

  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
  • ایکانا
  • ۰
  • هرچه سریعتر جلسه شورای قیمت‌گذاری برنج تشکیل شود

    به گزارش صبح مجلس؛ ابراهیم نجفی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی برای صدور دستور تشکیل جلسه شورای  قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، بابت خرید تضمینی برنج- هم برنج پرمحصوص و هم برنج کیفی؛ خطاب به این وزیر گفت: انتظار ما این است که هرچه سریعتر جلسه شورای قیمت‌گذاری تشکیل شود، زیرا امروز فصل برداشت برنج تمام شده است و واسطه‌ها به دنبال خرید برنج از کشاورزان با ثمن بخس هستند.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه با تأکید بر اینکه گندم تنها محصول کشاورزی کشور نیست، تصریح کرد: امروز برنج‌کاران ما در حوزه رودخانه‌های شمالی واقعاً با مشکل مواجه هستند و خواهشمندیم مشکلات آنان پیگیری و رفع شود.

    نجفی ضمن تشکر مجدد از وزیر جهاد کشاورزی گفت: در جلسه هفته گذشته هیات دولت، شما،  شخص رئیس جمهور و آقای دنیامالی شدیداً با واردات و توزیع برنج در ماه‌های منتهی به برداشت مخالفت کردید، که این قانون است و انتظار داریم این رویه در وزارت جهاد کشاورزی و دولت ادامه پیدا کند.

    این نماینده مجلس گفت: به استناد ماده ۳۶ قانون الحاق بخشی از نمرات مالی دولت، بانک مرکزی موظف است با ایجاد خط اعتباری مستقل از طریق بانک ضامن، تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی و تعاونی برای خرید برنج و سایر محصولات کشاورزی قرار دهد.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مضافاً ما امسال در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ یک ردیف بودجه ۱۱۰۰ میلیاردی برای آن اتخاذ کردیم و باید تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شود که هرچه سریعتر این تسهیلات به بخش خصوصی داده شود.

    نجفی در پایان با انتقاد از معاون بازرگانی جهاد کشاورزی خطاب به وزیر گفت: امروز معاونت بازرگانی شما شخصی ضد تولید است که به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها نامه زده که هر کسی یک کیلو برنج خرید کند، ۲ کیلو برنج وارد کند که بایستی با وی برخورد شود.

    حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب رئیس مجلس هم در سخنانی پاسخ به این تذکر نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: قرار بر این شد که کمیسون کشاورزی مجلس مسئولین مربوطه را بخواهد، با ایشان جلسه‌ای داشته باشد و یک گزارش هم به مجلس ارائه کند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19463

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس