×
نماینده گلستان:

اینچه برون برای کل کشور یک منطقه آزاد استراتژیک است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم توسعه تجارت کشور، گفت: اینچه برون برای کل کشور یک منطقه آزاد استراتژیک است.

  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
  • ایکانا
  • ۰
  • اینچه برون برای کل کشور یک منطقه آزاد استراتژیک است

    به گزارش صبح مجلس؛ رمضانعلی سنگدوینی در دیدار با اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، گفت: منطقه آزاد اینچه برون همانطور که حضرت آقا نیز اشاره کردند یک منطقه استراتژیک برای کل کشور است و توجه به توسعه آن بسیار ضروری است.

    نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای افزود: شرایط برای رونق دادن به مرز و ایجاد منطقه آزاد در همه جوانب فراهم شده اما مهم همراه کردن کشور ترکمنستان برای مشارکت‌های تجاری است و در این کشور هم یک نفر تصمیم‌گیری می‌کند.

    وی خواستار برنامه‌ریزی برای تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای در تعامل دو کشور شد و گفت: یکی از مسیرهای تحولی اقتصاد استان گلستان از ارتباط با ترکمنستان می گذرد و شرایط لازم را دارد.

    سنگدوینی توضیح داد: در این استان فرودگاه، راه‌آهن و پتانسیل توریست درمانی وجود دارد و برای آینده اقتصاد ایران این امکانات بسیار مفید؛ با وجود نیروهای فوق العاده متخصص در زمینه فنی و مهندسی نیز می‌توان از تمامی این شرایط بهره برد.

    این نماینده مجلس تمامی این اقدامات را ارزشمند خواند و از شاخصه‌هایی همچون وجود برادارن اهل تسنن در مجمع نمایندگان گلستان -که هم زبان و هم قوم ترکمن هستند- نام برد.

    نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با یادآوری حضور رهبری ملی ترکمنستان در ایران، اضافه کرد: در این سفر توافق هایی انجام شد و این توافق نامه شرایط خوبی را برای کشور فراهم کند ولی باید این را در نظر داشت که یک نفر در رأس آنجا تصمیم می‌گیرد.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دولت جدید خواست ضمن ارائه برنامه برای توسعه تجارت با ترکمنستان، مسیر همکاری را پیش روی نمایندگان قرار دهد تا مجمع نمایندگان نیز از ظرفیت خود برای تسریع و تسهیلگری در این مسیر استفاده کنند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19412

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس