×
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی:

امضای ۱۴ تفاهمنامه با عراق، نقطه عطفی در پیشبرد دیپلماسی اقتصادی

رضازاده با اشاره به اهمیت سفر دکتر پزشکیان به عراق و دستاوردهای این سفر، گفت: امضای 14 تفاهمنامه میان ایران و عراق، نقطه عطفی در پیشبرد سیاست خارجی کشور با رویکرد دیپلماسی اقتصادی و ظرفیتی برای گسترش روابط میان دو کشور است.

  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
  • ایکانا
  • ۰
  • امضای ۱۴ تفاهمنامه با عراق، نقطه عطفی در پیشبرد دیپلماسی اقتصادی

    به گزارش صبح مجلس؛ یعقوب رضازاده با اشاره به روابط عمیق میان ایران و عراق که باعث شد دکتر پزشکیان به عنوان نخستین سفر خارجی خود در دوران ریاست جمهوری، این کشور را انتخاب کند، گفت: همسایگی ایران و عراق، آن هم با مرزهای مشترک طولانی می تواند ظرفیتی برای گسترش روابط میان دو کشور باشد.

    نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی همچنین ۱۴ تفاهمنامه که در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق به امضا رسید را نقطه عطفی برای آغاز به کار دولت چهاردهم و پیشبرد سیاست خارجی کشور با رویکرد دیپلماسی اقتصادی دانست و افزود: در همین راستا لازم است دو طرف برای اجرای تفاهمنامه ها، زیرساخت هایی را فراهم کنند که از جمله آن می تواند احداث جاده های مرزی بیشتر و توسعه آن باشد.

    وی در ادامه گسترش روابط در شرایط تحریم را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز شرایط به گونه ای است که تجارت و گسترش روابط اقتصادی از اولویت های ما در ارتباط با کشور عراق است.

    عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد السودانی نخست وزیر عراق که او هم به دنبال توسعه همکاری های اقتصادی با ایران است، خاطرنشان کرد: امروز اراده دو طرف بر گسترش روابط به ویژه در حوزه اقتصادی است از این رو باید زمینه ها برای این موضوع فراهم شود./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19392

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس