×
نماینده سیستان و بلوچستان :

تامین آب و احیای تالاب هامون مهمترین مطالبه مردم سیستان از دولت مرکزی است

فرهاد شهرکی ،با بیان اینکه عدم تحقق حقابه تالاب هامون باعث تبدیل آن به کانون بروز ریزگردها شده و زیست هر نوع جانداری را در سیستان به خطر انداخته است تاکیدکردکه تامین آب و احیای تالاب هامون مهمترین مطالبه مردم این منطقه از دولت مرکزی است.

  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
  • ایکانا
  • ۰
  • تامین آب و احیای تالاب هامون مهمترین مطالبه مردم سیستان از دولت مرکزی است

    به گزارش صبح مجلس؛ فرهاد شهرکی در انتقاد به نبود برنامه‌ای برای احیای تالاب هامون و تامین آب مورد نیاز مردم سیستان، گفت: ما در منطقه سیستان تالاب بین‌المللی هامون را داریم که حقابه خاص خود را داشته است اما متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

    نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما برای سیستان هر نقشه‌ای داشته باشیم اعم از صنعتی، تجاری و معدنی تا زمانی که تالاب هامون فاقد آب باشد و در پی آن وجود ریزگردهایی که از ۱۲۰ روز به ۲۰۰ روز رسیده‌اند، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

    وی یادآور شد: متاسفانه چندین سال متوالی است که سیستان آلوده‌ترین منطقه کره زمین بوده است چرا که خشکی تالاب هامون آن را به منشاء ریزگردها تبدیل کرده است و بادهایی که به صورت موسمی در این منطقه می‌وزند نیز این ریزگردها را با خود می‌برند به گونه‌ای که زیست هر نوع جانداری را در سیستان به خطر می‌اندازد.

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، افزود: متاسفانه ما بارها شاهد وزش بادهایی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در منطقه هستیم که ریزگردهای ناشی از خشکی دریاچه هامون را در کل منطقه پخش می‌کند.

    عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر آب مورد نیاز سیستان تامین و تالاب هامون نیز احیاء شود قطعا مردم این منطقه هیچ درخواست دیگری از دولت مرکزی نخواهند داشت./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19340

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس