×
معاون قوانین مجلس:

طراحی سامانه هوشمند دستیار تنقیح قوانین باعث ارتقای دانش هوش مصنوعی در کشور شده است

معاون قوانین مجلس با اشاره به اهمیت سامانه هوشمند دستیار تنقیح قوانین، بیان کرد: دانشی که در طراحی این سامانه تولید شده منجر به ارتقای دانش هوش مصنوعی در کشور شده است.

  • محمدامین سالاری
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
  • روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس
  • ۰
  • طراحی سامانه هوشمند دستیار تنقیح قوانین باعث ارتقای دانش هوش مصنوعی در کشور شده است

    به گزارش صبح مجلس؛ آیین رونمایی از سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین امروز(سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳) با حضور بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور، شهرام دبیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور و مهدی عبدالملکی، معاون قوانین مجلس، برگزار شد.

    مهدی عبدالملکی، معاون قوانین مجلس در این مراسم اشاره به تعداد زیاد قوانین در کشور  و اینکه سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری باید ملاک عمل قرار گیرد، گفت: با استفاده از سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین می‌توانیم به تنظیم قوانین جامع دست پیدا کنیم.

    وی با بیان اینکه تلاش های مرکز پژوهش های مجلس برای راه اندازی این سامانه باعث شده که دانش هوش مصنوعی در کشور ارتقا، پیدا کند، تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه دستیار هوشمند تنقیح قوانین می‌تواند دستیاری در اختیار نیروی انسانی قرار داد.

    عبدالملکی ادامه داد: حتما این کار با اشکالاتی مواجه خواهد شد، اما باید بدانیم این سامانه در ابتدا مثل ربات است که به مرور عملکرد آن بهتر می شود و در آینده نتایج مهمی خواهد داشت. اما همواره هم باید ارتقاء پیدا کند و تکمیل شود. بنابراین از همه افراد نخبه در این زمینه دعوت می کنیم که برای تکمیل سامانه کمک کنند.

    وی تاکید کرد: انتشار کتاب‌هایی در این زمینه برای این است که نخبگان بتوانند دقیقا در فرایند علمی کار قرار گرفته و امکان نقد و نظر داشته باشند.

    معاون قوانین مجلس، در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آمارهایی در زمینه میزان قوانین موجود در کشور بیان کرد: از حدود ۱۲ هزار قانونی که در کشور داریم حدود ۴ هزار قانون منسوخ شده است. بنابراین ۸ هزار قانون معتبر داریم. از این میان هم ۱۵۰۰ قانون مربطو به موافقنامه های بین المللی است  و ۶ هزار ۵۰۰ قانون داریم که بررسی این قوانین هم نشان می دهد که در نهایت ۲ هزار قانون نیازمند تنقیح هستند و اقدامات مختلفی در این زمینه انجام شده بود که رضایت بخش نبود. اما دستیار هوشمند تنقیح قوانین قطعا منجر به اثربخشی بیشتر فعالیت ها در زمینه تنقیح قوانین خواهد شد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19326

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس