×
عضو کمیسیون امنیت ملی :

رویکرد جدید ایران در سیاست خارجی؛ توجه به فرصت‌های منطقه‌ای

فداحسین مالکی از توسعه روابط منطقه‌ای نباید غافل شد و این راهبرد به یک دولت خاص محدود نیست و دولت جدید نیز به درستی به آن اشاره کرده است.

  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
  • ایکانا
  • ۰
  • رویکرد جدید ایران در سیاست خارجی؛ توجه به فرصت‌های منطقه‌ای

    به گزارش صبح مجلس؛ فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور عراق، گفت: سیاست توجه به همسایگان یک راهبرد برای جمهوری اسلامی ایران است که در دولت جدید نیز دنبال خواهد شد و این سیاست می تواند فرصت های فراوانی را پیش روی ما باز کند.

    عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مرزهای وسیع و همسایگان فراوان و از طرفی منطقه ای پر حادثه و پر چالش و البته ثرونمند، این را به ما می گوید که نباید از توسعه روابط منطقه ای غافل شد و این راهبرد را به یک دولت خاص محدود دانست و دولت جدید نیز به درستی به آن اشاره کرده است.

    مالکی با بیان اینکه سفر به عراق به عنوان اولین سفر رئیس جمهور گواه هیمن امر است، تصریح کرد: توسعه روابط با کشورهای منطقه محدود به کشورهای هم مرز نیست و کشورهای پیرامونی از منظر جغرافیایی و در خاومیانه و شبه قاره و جنوب خلیج فارس و کشورهای عضو اتحاد سابق جماهیر شوروی همه بخشی از ظرفیت های توسعه ای در راهبرد توجه به منطقه و همسایگان است که باید به آن توجه جدی کرد و می توان گفت هنوز ظرفیت های فراوانی در این مسیر باقی مانده است./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19315

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس