×
عضو کمیسیون اقتصادی :

چگونه می‌خواهیم پایتخت را منتقل کنیم وقتی منابع مالی برای گندم هم نداریم

سید فرید موسوی، نماینده مراغه و عجب‌شیر: طرح انتقال پایتخت بدون پشتوانه مالی است.

  • شایان مهدی‌زاده
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
  • ۰
  • چگونه می‌خواهیم پایتخت را منتقل کنیم وقتی منابع مالی برای گندم هم نداریم

    سید فرید موسوی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار صبح مجلس با انتقاد از طرح انتقال پایتخت، این موضوع را “پاک کردن صورت‌مسئله” توصیف کرد و با اشاره به چالش‌های عملی و مالی این طرح گفت: بحث انتقال پایتخت از سال‌های گذشته آغاز شده و تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است. این طرح نیازمند الزاماتی است که تامین آن‌ها به‌سادگی امکان‌پذیر نیست.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر مشکلات مالی کشور، تصریح کرد: حتی برای تامین منابع ضروری مثل گندم نیز دولت با چالش‌هایی روبرو است و این سوال را باید مطرح کرد که در این شرایط، منابع مالی مورد نیاز برای انتقال پایتخت از کدام محل تامین خواهد شد؟
    موسوی افزود: در حال حاضر، پروژه‌های مهم کشور به دلیل نبود بودجه کافی متوقف مانده‌اند، حال چطور می‌توان در مکانی که به عنوان پایتخت جدید انتخاب می‌شود، زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد؟
    نماینده مردم مراغه و عجب شیر معتقد است که انتقال پایتخت در شرایط فعلی کشور اولویت ندارد و ادامه می‌دهد: سوال اصلی این است که منابع مالی این طرح از کجا تامین خواهد شد؟ آیا باید با حذف اولویت‌های دیگر کشور این کار انجام شود؟
    وی با انتقاد از جنبه کارشناسی ضعیف این موضوع اظهار کرد : این طرح در حد همایش‌ها و کنفرانس‌ها مطرح شده، اما هیچ برنامه‌ریزی دقیقی برای آن وجود ندارد. ابتدایی‌ترین مسئله در بحث انتقال پایتخت، تامین منابع مالی است که در حال حاضر وجود ندارد.

    موسوی ادامه داد: حتی برای پروژه‌های کوچکتری مانند آزادراهی که ۲۰ سال است در دست ساخت قرار دارد، تامین ۳۰۰ میلیارد تومان مشکل‌ساز شده است، چه رسد به تامین هزینه‌های انتقال پایتخت! مسئله آب تبریز نیز با وجود گذشت زمان زیاد، هنوز به سرانجام نرسیده است و این مشکلات نمونه‌ای از نبود برنامه‌ریزی مالی در طرح‌های بزرگ کشور است.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19308

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس