×
علیرضا سلیمی:

تسهیلات برای مسئولان اتوبان ۱۰ خطه و برای مردم جاده سنگلاخی پر از دره است!

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر » در مجلس شورای اسلامی گفت:پرداخت وام برای برخی مسئولین شباهت به یک اتوبان 10 خطه داشته ولی برای مردم جاده سنگلاخی پر از دره است! بنابراین مسئولین باید این اتوبان ۱۰ خطه را برای مردم هم باز کنند و اگر قرار نیست این اتوبان برای مردم باز شود،مسئولین هم باید در این سنگلاخ پر از دره قدم بردارند تا مشاهده کنند چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
  • ایکانا
  • ۰
  • تسهیلات برای مسئولان اتوبان ۱۰ خطه و برای مردم جاده سنگلاخی پر از دره است!

    به گزارش صبح مجلس؛ علیرضا سلیمی با اشاره به ریشه یابی ارائه تسهیلات بانکی بانک‌ها به کارمندان خود و همچنین پرداخت وام‌های نجومی به هیئت مدیره سازمان بورس با وجود مشکلات عمده مردم در رابطه با اخذ تسهیلات از بانک‌ها، گفت: در این بخش یک بحث کلی مطرح است و آن این است که اگر منابع بانکی برای ارائه تسهیلات وجود دارد، این منابع باید برای همه مردم باشد.

    نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اگر منابع بانکی برای ارائه تسهیلات به مردم وجود ندارد، دیگر نباید این منابع تنها برای عده‌ای خاص باشد و برای دیگران نباشد.

    خط ویژه تسهیلاتی!

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده منابع بانک‌ها بر مبنای منابع و سود مردمی است، تاکید کرد: به واقع بانک‌ها امانتدار منابع مردم هستند. البته حقوق و مزایای مسئولان و کارمندان بانک‌ها مشخص است و روزی که افراد وارد این سیستم می‌شوند کاملاً مطلع از حقوق و مزایای خود هستند. لذا بنا نیست این افراد با توجه به اینکه امانتدار منابع مردم هستند،از منابعی که در اختیارشان گذاشته شده به صورت ویژه استفاده و به اصطلاح یک خط ویژه برای خود ایجاد کنند.

    وی با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج مبنای قانونی دارد، ادامه داد: این در حالیست که ما مراجعه کنندگان زیادی داریم که تاکید دارند، بانک‌ها در زمینه پرداخت وام ازدواج آنها را اسیر کرده‌اند. بنابراین وقتی بانک منابع لازم را برای تکالیف قانونی خود در اختیار ندارد، چطور می‌شود به یکباره به منابع دسترسی پیدا کرده و آن منابع را در اختیار کارمندان خود قرار دهد؟

    توجیه وام نجومی !

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان اقدامات خود در این رابطه را توجیه می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه روز گذشته رئیس سازمان بورس در مصاحبه‌ای و در زمینه دریافت وام نجومی به خود و هیئت مدیره عنوان داشته که به دلیل نوع فعالیت‌ها در این بخش باید تسهیلات خاص دریافت کنند. به واقع این رویکرد دیگر توجیه بدتر از دریافت آن وام است.

    وی با بیان اینکه متاسفانه برخی ذهنیت‌ها خود را ذی حق می دانند، بیان کرد: اینکه گفته شود ما وام دریافت می‌کنیم، آن هم به دلیل اینکه نوع فعالیت ما خاص است، عجیب است. به واقع هر فردی در نوع خود، فعالیتی خاص دارد. لذا قرار نیست که ما به دلیل اینکه امانتدار منابع مردم هستیم و به دلیل اینکه نوع فعالیتمان، فعالیتی خاص است،یک بهره ویژه‌ای از آن ببریم.

    سلیمی تاکید کرد : این جای سوال دارد که مگر در اساسنامه سازمان بورس و یا فعالیت بانک‌ها چنین عباراتی وجود داشته که مبنای آن برای خود وام در نظر می‌گیرند و یا سختی کاری دارند که خود را مستحق این وام می‌دانند.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه باید این موارد به مجلس ارائه شده و در مجلس به تصویب برسد، ادامه داد: به واقع ابعاد سختی کارها کاملاً روشن است و مشخص است که باید چه امتیازی به سختی کارها داده شود. بنابراین اصل قصه بر مبنای تفکر حاکم است که تاکید دارد، از ما بهتران است و چون نسبت به دیگران یک ویژگی برتری دارد، بنابراین باید یک امتیاز ویژه دریافت کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قبیل تفکرات، تفکرات غلطی است، بیان کرد: به اعتقاد بنده این تفکر باید به سرعت اصلاح شود و همه همانند هم باید از امتیازات داخل کشور استفاده کرده و بهره مند شوند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه با توجه به این رویکردها باید بگوییم عملکرد سازمان بورس هم عملکرد خوبی نبوده است، ادامه داد: متاسفانه در زمان مدیریت آقای عشقی که قرار بود بورس بر مبنای مدیریت علمی هدایت شود، به نحوی اداره شد که بر مبنای تصور مردم، عشقی مدیریت شد، نه علمی و عقلانی!

    وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت بورس در ماه‌های گذشته بسیار اسفبار بوده است، ادامه داد: سرمایه مردم در بازار سرمایه ذوب شده است. بنابراین باید تاکید کنم که اگر بازار سرمایه یک عملکرد درخشانی از خود به جای می‌گذاشت، دریافت یک سری امتیازات شاید پذیرفتنی بود اما وقتی بورس یک عملکرد درخشانی هم نداشته است و کار به جایی رسیده است که سرمایه‌های مردم نیز دود هوا شده است، دیگر این قبیل اخبار در زمینه پرداخت وام‌های نجومی، مردم را ناامید می‌کند.

    سلیمی با بیان اینکه پرداخت وام نجومی به مدیران بورسی وام ۴ درصدی و با بازپرداخت ۱۰ ساله بوده است، ادامه داد: حتی در ازای وثیقه از آنها چک دریافت کردند؛ این در حالیست که وقتی مردم می‌خواهند وام ازدواج دریافت کنند در رابطه با وثایق بانکی، بانک‌ها به اصطلاح پدر مردم را در می‌آورند. خب اینجا سوالی مطرح می‌شود که چرا بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم و دریافت وثیقه، از مردم چک دریافت نمی‌کنند؟ به واقع مردم نمی‌توانند این قبیل رویکردها را هضم کنند و امیدواریم شرایط به سمتی حرکت کند که تسهیلات برای همه مردم تسهیل شود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر پرداخت وام برای مردم تصویبات و برای دوستان تسهیلات است! همچنین پرداخت وام برای برخی مسئولان شباهت به یک اتوبان ۱۰ خطه داشته ولی برای مردم جاده ایی سنگلاخی پر از دره است! بنابراین مسئولان باید این اتوبان ۱۰ خطه را برای مردم هم باز کنند و اگر قرار نیست این اتوبان برای مردم باز شود، مسئولان هم باید در این سنگلاخ پر از دره قدم بردارند تا مشاهده کنند چه اتفاقاتی رخ می‌دهد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19190

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس