×
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

به دنبال ساخت خانه های کوچک نیستیم

نجفی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: عمودی‌سازی در برخی از مناطق کشور مانند بافت‌های فرسوده مناسب است چرا که هم اکنون 21حدود میلیون نفر در حدود 6 میلیون واحد بافت فرسوده در حال زندگی هستند که باید تخریب و عمودی سازی صورت بگیرد اما به صورت کلی دیدگاه ما افقی سازی بوده و به دنبال ساخت خانه های کوچک متراژ نیستیم.

  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
  • ایکانا
  • ۰
  • به دنبال ساخت خانه های کوچک نیستیم

    به گزارش صبح مجلس؛ ابراهیم نجفی در رابطه با سیاست های ساخت خانه های اقتصادی و کوچک متراژ گفت: گسترش آپارتمان‌ها با این وضعیت، فرهنگ ایرانی اسلامی  را تا حدودی دست خوش تغییراتی کرده و اگر به سمت ساخت خانه های کوچک متراژ هم برویم تاثیرات فرهنگی بسیاری خواهد داشت.

    این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: ما در کمیسیون عمران مجلس به دنبال اجرای قانون برنامه هفتم توسعه مبنی بر افزایش ۳۳۰ هزار هکتاری وسعت محدوده‌های شهری و حرکت به سوی افقی سازی هستیم و این سیاست را با ارائه زمین و تسهیلات و ساخت خانه توسط مردم محقق می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه عمودی سازی ساخت مسکن را به عنوان یک سیاست واحد دنبال نخواهیم کرد، افزود: عمودی‌سازی در برخی از مناطق کشور مانند بافت‌های فرسوده مناسب است چرا که هم اکنون حدود ۲۱ میلیون نفر در حدود ۶ میلیون واحد بافت فرسوده در حال زندگی هستند که باید تخریب و عمودی سازی صورت بگیرد اما به صورت کلی دیدگاه ما افقی سازی بوده و به دنبال ساخت خانه های کوچک متراژ نیستیم.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در رابطه با آخرین وضعیت طرح تفیکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: کمیسیون عمران با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق بوده و حتی در جریان بررسی برنامه های وزیر راه، شاهد موافقت وی برای این امر مهم بودیم اما آقای پزشکیان معتقد بودند موضوع تفکیک پس از تشکیل کابینه مطرح شود./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19169

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس