×

آئین کلنگ‌زنی دفتر صداوسیمای شهرستان بیجار

همزمان با هفته دولت آئین کلنگ زنی دفتر صدا و سیمای (رادیو گروس) شهرستان بیجار برگزار شد.

  • محمدامین سالاری
  • ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
  • ۰
  • آئین کلنگ‌زنی دفتر صداوسیمای شهرستان بیجار

    به گزارش صبح مجلس، علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در آئین کلنگ زنی دفتر صداوسیمای شهرستان بیجار با تشکر از همکاری و موافقت مدیران سازمان صداوسیمای کشور و استان اظهار داشت: زبان مادری مردمان این شهرستان که غالباً گروسی است، ریشه در فرهنگ اصیل و هویت و تمدن غنی دارد که باید آن را حفظ نمود که ایجاد رادیو گروس به عنوان ابزاری برای حراست از آن به شمار می‌آید.
    وی تصریح کرد: بررسی مسائل صنعتی و اقتصادی، پتانسیل، توانمندی و ظرفیت‌های طبیعی،فرصت‌های سرمایه گذاری،جاذبه‌های فراوان گردشگری، وجود هنرمندان، دانشمندان، افتخارآفرینان و بزرگان، این فرصت را فراهم ساخت که پیگیری راه اندازی رادیو گروس به نتیجه مثبت ختم گردد.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: رادیو گروس مقدمه راه اندازی سیمای گروس است که تلاش‌ها برای به ثمر رسیدن آن نیز ادامه خواهد داشت.

     

    استاندار کردستان صبح چهارشنبه در آئین کلنگ زنی رادیو گروس گفت: این ظرفیت بزرگی که به نام رادیو گروس رقم خورده است یک محور رسانه‌ای و فرهنگی است.
    اسماعیل زارعی کوشا اظهار داشت: این ظرفیت بزرگی که به نام رادیو گروس رقم خورده است یک محور رسانه‌ای و فرهنگی است.
    وی افزود: از معدن ارزشمند فرهنگ دیار گروس اکتشاف می‌کند و احیا می‌کند آنچه را که ما می‌خواهیم و نسل آینده را آشنا با این فرهنگ می‌کند.
    وی تاکید کرد: ویژگی و مزیت‌های این دیار به روحیه سخت کوشی مردم باز می‌گردد.
    استاندار کردستان با اشاره به تولید خوب گندم در بیجار بیان کرد: بیجار امروز رتبه اول تولید گندم دیم در کشور را دارد و رکورد جدیدی رقم خورد که شاهد آن هستیم.
    وی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ کل تولید گندم از ۲۸۰ هزار تن، امروز فقط در شهرستان بیجار به بیش از ۳۴۰ هزار تن می‌رسد و استان کردستان رتبه دوم کشور را دارد.
    وی گفت: ظرفیت‌های فرهنگی بیجار ویژه است و علاوه بر احیای گویش این دیار نگاهی به مردمان این دیار و آذری زبان نیز خواهد داشت و این برادری و تفاهم در برنامه‌های رادیو گروس به نمایش در خواهد آمد.

     

    فرماندار بیجار در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دولت گفت: شهرستان بیجار با اصالت و قدمتی بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ سال نیاز داشت این اصالت و فرهنگ با رسانه‌ای چون رادیو گروس به همگان ارائه شود.
    وی اظهار کرد: با رادیو گروس صدای مردم گروس را به همگان برساند و شاهد بالندگی مردم و فرهنگ این دیار باشیم.وی ضمن تقدیر از استاندار و نماینده مردم در مجلس و شهردار و دیگر مسوولان و مردم بیجار گفت: رادیو گروس مطالبه جمعی مردم شهرستان بیجار بود.
    محبیان اظهار کرد: میزان اعتبار این پروژه حدود ۳ میلیارد تومان است و طبق گفته مدیرکل صداو سیمای مرکز کردستان، در صورت تخصیص اعتبارات به موقع از نظر عمرانی پروژه رادیو گروس ظرف یکسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

     

    عابدینی معاون سازمان صداوسیما در این مراسم گفت: فرهنگ و قدمت چندین هزارساله این دیار نیازمند معرفی به سایر هموطنان است که راه اندازی رادیو گروس نقش عمده و ویژه‌ای در تسهیل این امر ایفا می‌کند.
    وی با اشاره به پیگیری‌های نماینده بیجار افزود: رادیو گروس سومین رادیوی شهری در سطح کشور است.
    عابدینی بیان داشت: امروزه اگر برنامه‌های مرتبط با رادیو مدون و علمی پیش رود تغییرات مثبت در سبک زندگی خانواده ها، سطح فرهنگ جامعه و گسترش الگوی جهادتبین ایجاد خواهد کرد.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19161

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس