×
سید محمد مولوی :

عدم توجه به رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان چالش‌های متعددی برای اهالی این استان به همراه داشته است

سید محمد مولوی با انتقاد از مشکلات چندین ساله آب و فاضلاب استان خوزستان،گفت: بی توجهی به رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان چالش‌های متعددی به لحاظ جسمی و روحی برای اهالی این استان به همراه داشته است، دولت‌های مختلف از جمله دولت شهید رئیسی تلاش‌های گسترده‌ای داشتند تا یکبار برای همیشه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری معضلات فاضلاب این استان مرزی کشور حل شود.

  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
  • ایکانا
  • ۰
  • عدم توجه به رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان چالش‌های متعددی برای اهالی این استان به همراه داشته است

    به گزارش صبح مجلس؛ سید محمد مولوی با انتقاد از مشکلات چندین ساله آب و فاضلاب استان خوزستان،گفت: بی توجهی به رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان چالش‌های متعددی به لحاظ جسمی و روحی برای اهالی این استان به همراه داشته است، دولت‌های مختلف از جمله دولت شهید رئیسی تلاش‌های گسترده‌ای داشتند تا یکبار برای همیشه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری معضلات فاضلاب این استان مرزی کشور حل شود.

    نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از اینکه فساد در بدنه سیستم آب و فاضلاب استان خوزستان ریشه کرده است، افزود: با تحقیق و تفحصی که در مجلس یازدهم به واسطه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور صورت گرفت، شاهد دستگیری تعدادی از مدیران نالایق بودیم که دستی توانا در فساد خیزی داشتند؛ هنوز آثار و تبعات عملکرد این مدیران نالایق در بدنه سازمان و آب و فاضلاب استان خوزستان وجود دارد.

    عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس دوازدهم با بیان اینکه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب در برخورد با تخلفات صورت گرفته تعلل می‌کند، اظهار کرد: فساد صورت گرفته از طریق دستگاه‌های نظارتی ازجمله دیوان محاسبات و بازرسی وزارت نیرو ثابت شده و تخلفات در سایه فساد خیزی محرز گردیده است، اما شرکت مادرتخصصی آب و فاضلاب کشور در برخورد با تخلف تعلل می‌کند، تخلفات صورت گرفته به صورت مستندات متقن با گزارشات دیوان محاسبات و مدیریت بازرسی وزارت نیرو تاییدشده است. مدیرعامل آبفای استان خوزستان که فرزند شهید است و متخصص این حوزه محسوب می‌شود هم تمام تخلفات صورت گرفته را تایید می‌کند.

    مولوی خطاب به مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور، گفت: اگر روحیه فساد ستیزی ندارید از مسئولانی که اقدام به مبارزه با فساد پا به میدان گذاشته‌اند استقبال کنید؛ مگر نه اینکه رعایت عدالت، داشتن روحیه انقلابی و جهادی، مردم داری و فساد ستیزی از ویژگی‌های بارزی است که در حکم مدیرعامل آبفای کشور عنوان شده است؟ امروز مدیرعامل شرکت آبفای کشور مکلف به فساد ستیزی است.

    وی با بیان اینکه امروز فسادهای صورت گرفته در حوزه آب و فاضلاب خوزستان بواسطه دستگاه‌های نظارتی انجام پذیرفته، اظهار کرد: تخلفات صورت گرفته در این حوزه به واسطه گزارشات بازرسی وزارت نیرو و دیوان محاسبات کشور ارائه و همگی تقدیم شده است، توجه به فسادهای صورت گرفته در آبفای آب و فاضلاب استان خوزستان، نخستین وزیری که در دولت چهاردهم مشمول ماده ۲۳۴ خواهد شد عباس علی آبادی وزیر نیرو است. 

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از اینکه در زیر مجموعه وزارت نیرو استنکاف از قانون صورت می‌پذیرد، افزود: عدم اجرا و استنکاف از قانون از همه مهم تر متعهد نبودن به قوانین در زیر مجموعه وزارت نیرو به وفور دیده می‌شود نمونه آن را در استان خوزستان شاهد هستیم، ماده ۲۳۴ ابزار نظارتی مجلس محسوب می‌شود وظیفه وکلای مردم در خانه ملت است که از این قانون برای احقاق حقوق مردم بهره بگیرند.

    وی با بیان اینکه مسئله آب برای مردم خوزستان مشکلات متعددی به همراه داشته است، یادآور شد: بی توجهی وزیر نیرو و مسئولان تکیه زده بر کرسی این وزارتخانه عاملی شده است تا مردم خوزستان در تابستان و زمستان با مشکلات آب روبرو شوند و فاضلابی که مشکلات متعدد روحی روانی و جسمی برای مردم به ارمغان آورده است ،بی‌تردید بعد از پایان تعطیلات مجلس اولین وزیری که مشمول ماده ۲۳۴ خواهد شد وزیر نیرو است.

    مولوی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب از تخلفات متعددی آگاهی دارد، خاطرنشان کرد: مکاتبات و مذاکراتی که با مدیرعامل شرکت تخصصی آب و فاضلاب در خصوص مشکلات خوزستان داشتیم که بی‌توجه بوده است، ایشان به گزارشات وزارت نیرو نیز توجهی نداشته و به نوعی استنکاف از قانون صورت گرفته است./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19139

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس