×
سید عبدالکریم هاشمی:

حرکت نقدینگی به سمت صنایع پیشران باشد

نماینده مردم «بشاگرد، جاسک، رودان، زیرک و میناب» در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت صحیح نقدینگی در کشور می‌تواند مانع از ایجاد رکود و تورم در عرصه اقتصاد شود.

  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
  • ایکانا
  • ۰
  • حرکت نقدینگی به سمت صنایع پیشران باشد

    به گزارش صبح مجلس؛ سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی،با اشاره به راهکارها در زمینه کنترل نقدینگی در کشور، اظهار کرد: به واقع کنترل نقدینگی یک شمشیر دو لبه است و باید در مدیریت آن دقت لازم را اعمال کرد.

    نماینده مردم «بشاگرد، جاسک، رودان، زیرک و میناب» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واقع اگر نقدینگی به درستی مدیریت نشود، تبدیل به رکود اقتصادی خواهد شد. بروز رکود اقتصادی منجر به تعطیلی بسیاری از کارخانجات تولیدی می شود، به واقع رکود اقتصادی و تعطیلی بسیاری از کارخانجات تولیدی تورم را در پی خواهد داشت و بیکاری و فقر ایجاد خواهد کرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر وقتی نقدینگی رها و مدیریت درستی بر آن صورت نگیرد، منجر به ایجاد بازارهای کاذب و سوداگری و سفته بازی خواهد شد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین باید میزان نقدینگی جاری در کشور را به درستی مدیریت کنند، ادامه داد: قطعاً مدیریت صحیح در این بخش می‌تواند،مانع از ایجاد رکود و تورم در عرصه اقتصاد شود.

    وی با بیان اینکه به موجب برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و قوانین بالادستی، نقدینگی باید به سمت تولید سوق داده شود، ادامه داد: نباید تسهیلاتی که به اسم تولید داده شده، به فعالیت دیگری که می‌تواند فعالیت کاذب اقتصادی قلمداد شود، اختصاص یابد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقدینگی باید به زیرساخت‌های حوزه مسکن، تولیدات کارخانه‌ای، صنایع کوچک و صنایع محلی و بخش کشاورزی تزریق شود، ادامه داد: همچنین نقدینگی باید به سمت صنایع پیشران کشور سوق داده شود چرا که رونق در این بخش‌ها می‌تواند موثر قلمداد شود، با این حال ما باید مشارکت مردم را در این بخش در نظر بگیریم و اقتصاد را مردمی کنیم و نباید به این امر بی‌توجهی شود./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19122

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس