×
عبدالوحید فیاضی:

دانش آموزان مدارس دولتی از برترین‌های ماراتن کنکور جا مانده‌اند

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار پایین برترین‌های کنکور سراسری از مدارس دولتی تلنگری به مسئولان آموزشی است، گفت: آمار انتشاری از آزمون سراسری امسال عدالت آموزشی را زیر سوال می‌برد، چرا پایتخت از برترین‌های کنکور سهم بسزایی دارد، این مسئله نشان از شکاف طبقاتی در حوزه آموزش را می‌دهد.

  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
  • ایکانا
  • ۰
  • دانش آموزان مدارس دولتی از برترین‌های ماراتن کنکور جا مانده‌اند

    به گزارش صبح مجلس؛ عبدالوحید فیاضی در مورد سهم ۷درصدی مدارس دولتی در رتبه های برتر کنکور، گفت: قطعا سهم مدارس دولتی از ۷ درصد بیشتر خواهد بود، اگر مدارس سمپاد، تیزهوشان و … را در آمار انتشاری مد نظر قرار دهند، بی تردید آمار برترین‌ها بیش از  ۷ درصد خواهد شد.

    نماینده مردم محمود آباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: سهم ۷ درصدی قبولی مدارس دولتی بسیار ناچیز و جای انتقاد فراوان به عملکرد مسئولان آموزشی دارد، این مسئله باید از همه جهت مورد بررسی قرار بگیرد که چرا بسیاری از مدارس دولتی از برترین‌های ماراتن کنکور جا مانده‌اند.

    عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار پایین برترین‌های آزمون سراسری تلنگری به مسئولان آموزشی است، اظهار داشت: این مسئله ضعف عملکرد مدارس دولتی را نشان می‌دهد و توجه بیش از اندازه مسئولان آموزشی را می‌طلبد، باید خلاء‌ها و کمبودهای این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

    نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم ۲۷.۵ درصدی تهرانی‌ها از برترین‌های کنکور امسال، یادآور شد: آمار انتشاری از آزمون سراسری امسال، عدالت آموزشی را در مناطق کم برخوردار و برخوردار زیر سوال می‌برد، چرا پایتخت از برترین‌های کنکور سهم بسزایی دارد، این مسئله نشان از شکاف طبقاتی در حوزه آموزش دارد که باید با نگاه عدالت محورانه دولت و مجلس برطرف شود.

    فیاضی با بیان اینکه آموزش و پرورش با ارائه بخشنامه‌های خود برای بهبود کیفیت آموزش به لحاظ کمی و کیفی باید بیشتر برنامه‌ریزی داشته باشد، اظهار داشت: انتشار چنین آماری خبر از ناتوانی آموزش و پرورش کشور می‌دهد که نتوانسته برنامه‌های خود را بروز رسانی کند و این عاملی  برای افزایش فقر و شکاف طبقاتی در حوزه آموزشی کشور است.

    عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  باید صدور بخشنامه‌ها و مصوبات در حوزه آموزش با کار کارشناسی باشد، خاطر نشان کرد: قطعا صدور بخشنامه‌های غیرکارشناسی، مناطق محروم و کم برخوردار را بیشتر از سایر مناطق تحت تاثیر قرار می‌دهد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19069

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس