×
 محمدرضا احمدی:

حل مشکل استخدامی طرح‌های مختلف معلمان از قول‌های وزیر آموزش و پرورش است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش در مجلس، گفت:علم آموزی را باید به سمت مهارت پروری دانش آموزان و دانشجویان کشور سوق دهیم تا منجر به بالا رفتن انگیزه علم آموزی بین آنها شود و در نتیجه بتوانیم به نتیجه مطلوب از آموزش دست پیدا کنیم.

  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
  • ایکانا
  • ۱
  • حل مشکل استخدامی طرح‌های مختلف معلمان از قول‌های وزیر آموزش و پرورش است

    به گزارش صبح مجلس؛ محمدرضا احمدی با اشاره به بخشی از چالش‌های آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش از مهمترین وزارتخانه‌های کشور محسوب می‌شود که باید به جهت سخت افزاری و نرم‌افزاری مورد توجه قرار بگیرد، بی تردید آینده هر کشوری از مسیر تعلیم و تربیت فرزندان آن سرزمین می‌گذرد، طی سال‌های گذشته اقدامات موثری برای بهبود وضعیت آموزشی کشور در مجلس صورت پذیرفته است.

     نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون رتبه‌بندی معلمان، افزود: تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان از مهمترین اقدامات کمیسیون آموزش در مجلس یازدهم بود که متاسفانه فرایند اجرای آن به درستی انجام نپذیرفت و موجب نارضایتی برخی از فرهنگیان شد، تلاش می‌شود در مجلس دوازدهم رفع خلاهای این قانون در دستور کار قرار بگیرد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش، یادآور شد: مجلس از حداکثر توان خود بهره گرفت تا بخش بسیاری از نیروهای آموزش و پرورش را به نوعی سروسامان دهد اما همچنان سیستم آموزشی کشور در خصوص کمبود نیروی انسانی با مشکلاتی روبرو است، امروز با تعداد بسیاری از نیروهای خرید خدماتی، طرح امین‌ها، معلمان حق التدریسی، پیش دبستانی‌ها، مهرآفرین‌ها، معلمان قرآنی و سایر طرح‌های دیگر معلمان مواجه هستیم که باید به نوعی تعیین تکلیف شوند.

    حل مشکل استخدامی طرح‌های مختلف معلمان از قول‌های کاظمی وزیر آموزش و پرورش است

    احمدی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش پیش از کسب رای اعتماد در کمیسیون آموزش متعهد به تعیین تکلیف طرح‌های مختلف معلمان شده، اظهار داشت: حل مشکل استخدامی طرح‌های مختلف معلمان از قول‌های کاظمی وزیر آموزش و پرورش است که متعهد شده‌اند در دوران وزارت خود مسائل معلمان را با کمک اعضای کمیسیون حل کند، اگر قرار باشد بحران کمبود معلم در سیستم آموزشی کشور رفع شود علاوه بر توجه به استخدام ماده ۲۸ باید به نیروهایی که سال‌های طولانی در بدنه آموزش و پرورش مشغول به خدمت رسانی بودند هم توجه شود.

    آموزش کشور را از سیاست زدگی دور کنیم

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌زدگی آموزش و پرورش، یادآور شد: نگاه‌های سیاسی و تک قطبی شدن را باید از بدنه آموزش کشور دور کنیم، متاسفانه امروز آموزش و پرورش کشور از اهداف اصلی خود یعنی برتری در جایگاه‌های علمی و پژوهشی دور و قربانی نگاه‌های سیاسی و تک قطبی نگری شده است، امروز سیستم آموزشی کشور باید زنده و پویا در تمام حوزه‌ها ادامه فعالیت دهد تا در سطوح بین المللی و در المپیادهای جهانی بتوانیم پرچم ایران را به اهتزاز در بیاوریم.

    هوش مصنوعی باید به کتب درسی ورود کند

    عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی باید به کتب درسی ورود کند، یادآور شد: امروز شاهد رشد تکنولوژی در تمام عرصه‌ها هستیم، بی‌تردید نظام آموزشی کشور نیز باید خود را با این تکنولوژی وفق دهند. سرعت ارتباط گیری کودکان امروزی با تکنولوژی قابل مقایسه با گذشته نیست اگر از ظرفیت در علوم آموزشی بهره نگیریم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد، به اعتقاد بنده سیستم آموزشی کشور باید از قالب سنتی به سمت مدرن رفتن پیش برود، روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای دانش آموزی امروزی نیست که با تکنولوژی عجین شده‌اند.

    احمدی با بیان اینکه علم شرکت‌های دانش بنیان باید در مدارس کشور و مراکز آموزشی خود را نشان دهد، اظهار داشت: علم آموزی را باید به سمت مهارت پروری دانش آموزان و دانشجویان کشور سوق دهیم تا منجر به بالا رفتن انگیزه علم آموزی بین آنها شود و در نتیجه بتوانیم به نتیجه مطلوب از آموزش دست پیدا کنیم.

    نماینده مردم در مجلس دوازدهم اجرای سند تحول بنیادین را یکی از مسیرهای توسعه آموزش کشور دانست و گفت: در دولت‌های مختلف جلسات متعددی برای اجرایی شدن درست سند تحول بنیادین با وزرای وقت آموزش و پرورش برگزار کردیم، اگر سند تحول بنیادین به صورت کامل اجرایی نشود قطعاً آموزش و پرورش کشور با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو خواهد بود، اگر تمام فصول سند مذکور به صورت جزئی به مرحله عملیاتی شدن برسد بی‌تردید بخشی از دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی به صورت مهارت آموزی وارد بازار تولید کشور خواهند شد.

    احمدی با اشاره به آمار جمعیت دانش آموزی کشور و کمبود فضای آموزشی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدارسی در برخی از استان‌ها وجود دارد که سه پایه در یک کلاس مشغول به تحصیل هستند، این کمبودها پیامدهایی را در حوزه آموزشی به دنبال دارد که باید به صورت جدی به آنها بپردازیم نبود سرانه آموزشی مناسب برای هر دانش آموز دلیلی بر افت تحصیلی آنها خواهد بود امیدواریم وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم تمهیداتی در این خصوص بیندیشد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19067

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    1 نظر

    1. بهزاد گفت:

      با سلام
      سرباز معلمان بعد سال ۹۱ را هم نگاهی گذرا بکنید.

    صبح مجلس | پوشش تخصصی اخبار مجلس شورای اسلامی
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس