×
فداحسین مالکی:

ارتقای روابط با شیخ‌نشین‌ها منجر به کمرنگ شدن حضور بیگانگان در خلیج فارس می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تماس دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با وزیر امور خارجه کشورمان را پالس مثبتی از سوی این کشورها دانست و گفت: تقویت روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس به کمرنگ شدن حضور بیگانگان و افزایش تجارت با شیخ‌نشین‌ها خواهد انجامید.

  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
  • ایکانا
  • ۰
  • ارتقای روابط با شیخ‌نشین‌ها منجر به کمرنگ شدن حضور بیگانگان در خلیج فارس می‌شود

    به گزارش صبح مجلس؛ فداحسین مالکی با اشاره به سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه خارجی و ارتباط با همسایگان، گفت: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور دنیا همسایه است و همین امر یک امتیاز ویژه برای کشورمان به حساب می آید.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: اولویت های سیاست خارجی ایران در حوزه روابط بین الملل در وهله اول با همسایگان، سپس با کشورهای اسلامی و عربی، کشورهای همسو و سایر کشورهای حوزه بین الملل است و همواره بر آن بوده تا با توجه به موقعیت خود این روابط را تقویت کند.

    وی در ادامه تماس دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با وزیر امور خارجه کشورمان را یک پالس مثبت دانست و افزود: قطعا هرچقدر روابط این کشورها با ما تقویت شود، حضور بیگانگان در اطراف کشورمان از جمله در حوزه خلیج فارس و دریای عمان کمرنگ تر خواهد شد و این سیاستی است که دولت سیزدهم دنبال می کرد و در دولت چهاردهم نیز پیگیری خواهد شد.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تقویت روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس را به جز اهمیت در حوزه امنیت، در حوزه اقتصادی و تجاری نیز مهم خواند و خاطرنشان کرد: امروز حجم تبادلات تجاری ما با کشورهای حوزه خلیج فارس با توجه به ظرفیت این کشورها چندان مناسب نیست و با تلاش دستگاه دیپلماسی و هماهنگی با سایر وزارتخانه ها و دستگاه ها، باید افزایش یابد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19063

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس