×
محمدجواد عسکری:

آرد مورد نیاز در حوزه نان و صنایع تبدیلی و تکمیلی تأمین است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: خرید تضمینی گندم از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن عبور کرده و آرد مورد نیاز در حوزه نان و صنایع تبدیلی و تکمیلی تأمین است.

  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
  • ایکانا
  • ۰
  • آرد مورد نیاز در حوزه نان و صنایع تبدیلی و تکمیلی تأمین است

    به گزارش صبح مجلس؛ محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی یک روند پیوسته برای تولید است و تصمیمات خلق‌الساعه به تولیدکنندگان آسیب می‌زند.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اجرای قوانین در بخش کشاورزی تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس در حوزه قانونگذاری برای پیشبرد برنامه‌ها در این بخش آماده همراهی است.

    وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن عبور کرده و آرد مورد نیاز در حوزه نان و صنایع تبدیلی و تکمیلی تأمین است. طبق قانون، پول گندم کاران در خرید تضمینی باید در مدت ۴۸ ساعت پرداخت شود و در این راستا دولت و مجلس باید تلاش کنند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت جدید با توجه به اهمیت امنیت غذایی  در کشور اولویت خود را بر کشاورزی بگذارد، گفت:  امنیت غذایی یکی از مباحث جدی کشورها و حکومت‌ها است و هر کشور و حکومتی در مسیر امنیت غذایی حرکت نکند، آسیب می‌بیند.

    عسکری افزود: بخش کشاورزی ۳ برابر صنعت بازدهی دارد و ۳۰ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است و از این رو باید مورد حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس قرار گیرد. دولت برای پیشبرد برنامه‌های بخش کشاورزی هر جا که لازم دانست لایحه بیاورد و مجلس برای رفع مشکلات از آن حمایت می‌کند.

    رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی ضروری است، تصریح کرد: نهاده‌های کشاورزی باید به راحتی در اختیار کشاورزان قرار گیرد و در راستای شعار امسال با عنوان جهش تولید و مشارکت مردم، فضا جلو برود و باید برای مقابله با بحران آب از ظرفیت تشکل‌ها، بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و اجرای آبخیزداری استفاده کنیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=19048

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس