×
قادری:

دولت و سازمان برنامه و بودجه وقت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ بودند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه دولت سیزدهم شروط مجلس در زمینه ایجاد کالابرگ الکترونیکی را اجرایی نکرد. توزیع کالابرگ الکترونیکی باید به صورت تدریجی انجام می‌شد که متأسفانه عملیاتی نشد.

  • ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
  • ایکانا
  • ۰
  • دولت و سازمان برنامه و بودجه وقت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ بودند

    به گزارش صبح مجلس؛ جعفر قادری با اشاره به اظهار نظرهای غلط پیرامون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاثیر اقدامات مجلس در این بخش، گفت: اگر به گذشته بازگردیم، می بینیم کاملا شرط و شروط مجلس در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص و روشن است.

    نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشروط به اجرای کالابرگ الکترونیکی بر اساس قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ شد، ادامه داد: همچنین مجلس تلاش داشت تا آثار و تبعات تورمی ناشی از حذف ارز ترجیحی برای جامعه ملموس و محسوس نباشد.

    این مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دولت شروط مجلس در زمینه ایجاد کالابرگ الکترونیکی را اجرایی نکرد. توزیع کالابرگ الکترونیکی باید به صورت تدریجی انجام می‌شد که متأسفانه عملیاتی نشد.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر اساس پیشنهاد دولت و همچنین سازمان برنامه و بودجه مد نظر قرار گرفت ادامه داد: در این راستا تاکید شد که ما دیگر منابعی برای پرداخت ارز  ترجیحی نداریم، بنابراین دولت به دنبال تحقق این مسئله بود و این موضوعی نبود که مجلس به دنبال آن باشد.

    قادری با بیان اینکه دولتمردان موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به مجلس کشاندند، بیان کرد: از این رو مجلس از روی اصرار و ناچاری در این زمینه با دولت همکاری کرد، بنابراین اینکه مجلس خود ابتدا به ساکن به دنبال تحقق این مسئله باشد، چنین چیزی نبود و دولت به دنبال این مسئله بود.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دامن زدن به این قبیل موضوعات از سوی برخی افراد تاکید کرد: این طبیعی است که افرادی که در دولت گذشته بودند به دنبال شریک جرمی برای خود باشند. بنابراین باید تاکید کنم که جامعه به درستی ابعاد این مسئله را می‌داند و به این جوسازی‌ها توجه نخواهد کرد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18989

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس