×

آیا مهرداد قریب مدیرعامل جدید تامین اجتماعی خواهد شد؟

مهرداد قریب، فردی با سابقه طولانی در سازمان تامین اجتماعی و تجربه‌های مدیریتی مختلف، به عنوان محتمل‌ترین گزینه برای تصدی مدیرعاملی این سازمان معرفی شده است. این انتخاب می‌تواند گامی در جهت بهبود وضعیت مالی و مدیریتی سازمان و شستا باشد.

  • ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
  • ۲
  • آیا مهرداد قریب مدیرعامل جدید تامین اجتماعی خواهد شد؟

    به گزارش صبح مجلس؛ پس از سال‌ها و تغییرات متعدد در دولت‌های مختلف، اکنون خبر می‌رسد که محتمل‌ترین گزینه برای تصدی مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی، فردی متخصص و با تجربه از بدنه خود این سازمان است. این فرد که از سطح کارشناسی تا سمت‌های مدیریتی و معاونت در این سازمان را تجربه کرده، یکی از چهره‌های شناخته شده در این حوزه است.

    مهرداد قریب، معاون اسبق امور بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، که از کارشناس شعبه مشکین‌شهر تا مدیرکلی درآمد و وصول حق بیمه در سازمان مرکزی را در کارنامه دارد، اکنون به عنوان گزینه اصلی برای مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است.

    با توجه به تغییرات سریع جمعیتی در کشور و تأثیر آن بر نرخ نسبت پشتیبانی (نسبت بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران)، همچنین افزایش بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی که به ۷۲۶ همت رسیده، و عدم به‌روزرسانی پارامترهای بیمه‌ای، این سازمان که ۵۶ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، با مشکلات پیچیده‌ای مواجه شده است.

    علاوه بر این، مسئله شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹ هلدینگ اقتصادی بزرگ در زیرمجموعه خود نیز از موضوعات مغفول مانده در این سازمان است. در سال‌های اخیر، به دلیل نبود مدیران عامل با شأنیت کافی در سازمان تامین اجتماعی، حاکمیت صحیحی بر شستا اعمال نشده و حتی در انتصابات این هلدینگ بزرگ، مدیرعامل سازمان دخالت کمی داشته است.

    اکنون با حضور مهرداد قریب که فردی کارکشته و آزمون‌پس‌داده در صنعت بیمه است و با توجه به رابطه مطلوب وی با رئیس‌جمهور و وزیر جدید کار، انتظار می‌رود که سازمان تامین اجتماعی و بازوی اقتصادی آن، شستا، در مسیر درست خود قرار بگیرند و اعتراضات مقابل این سازمان کاهش یابد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18973

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    2 نظرها

    1. حمید خدایاری گفت:

      بسیار انتخاب شایسته و اثرگذاری خواهند بود، من کارمند سازمان هستم و آگاه به سازمان و مسائلش و واقعا امیدوارم آقای قریب رو در سمت مدیرعاملی ببینم.

    2. سیدسلیم گفت:

      با سلام واحترام شخصی به تخصص ومقبولیت وکارشناسی وتعهد قریب نمیتوان پیدا کرد
      انشالله با انتصاب ایشان سازمان تامین اجتماعی به مسیر واقعی خود برسد وبا مدیریت ودرایتی که در ایشان سراغ داریم کارکنان با میل وانگیزه بیشتری به انجام امور بپردازند

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس