×
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

هیچ موردی از آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است

سید محمد جمالیان با بیان اینکه هیچ موردی از آبله میمونی در کشور شناسایی و ثبت نشده تاکید کرد که انتقال این ویروس از طریق تنفس بسیار ضعیف است و تنها از طریق تماس نزدیک با افراد انتقال می یابد.

  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
  • ایکانا
  • ۰
  • هیچ موردی از آبله میمونی در کشور شناسایی نشده است

    به گزارش صبح مجلس؛ سید محمد جمالیان در واکنش به اظهارات مینو محرز پزشک متخصص بیماری عفونی مبنی بر شیوع آبله میمون در ایران که در فضای مجازی ایجاد رعب و وحشت کرده و نگرانی مردم را در پی داشته است، گفت: با پیگیری از وزارت بهداشت تاکید شد که هیچ موردی از آبله میمونی در کشور مشاهده و ثبت نشده و همکاران بهداشتی ما در تمامی مرزهای کشور حساسیت های جدی را در مورد بیماری های واگیردار دارند و هر مورد مشکوکی را غربالگری می کنند.

    عضو کمیسیون بهداشت و  درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: در مورد ویروس آبله میمون هم هیچ مورد مشکوکی ثبت نشده و جای نگرانی وجود ندارد.

    نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دوازدهم، یادآور شد: انتقال ویروس آبله میمونی از طریق تنفس بسیار ضعیف است و تنها از طریق تماس انتقال می یابد یعنی فرد مبتلا باید تماس بسیار نزدیکی با افراد داشته باشد در واقع این بیماری مانند کرونا به راحتی انتقال نمی یابد و جای نگرانی نیست؛ دستگاه های ذیربط به طور کلی در حال رصد آن هستند و تاکنون هیچ موردی از آبله میمونی در کشور مشاهده نشده و در صورت شناسایی در اسرع وقت به مردم اعلام خواهد شد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18948

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس