×

شریعتی: علی‌آبادی با تجربه و تخصص لازم، گزینه‌ای مناسب برای مدیریت چالش‌های آب و برق است

غلامرضا شریعتی اندراتی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز، با حمایت از وزیر پیشنهادی نیرو، علی‌آبادی، تاکید کرد که وی با برخورداری از تحصیلات مرتبط، تجربه قوی در پروژه‌های نیروگاهی و سدسازی، و توانایی حل چالش‌های آب و برق کشور، گزینه‌ای شایسته برای تصدی این وزارتخانه است. وی همچنین بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تعامل بین بخشی برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات موجود در حوزه آب و برق تاکید کرد.

  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
  • ایکانا
  • ۰
  • شریعتی: علی‌آبادی با تجربه و تخصص لازم، گزینه‌ای مناسب برای مدیریت چالش‌های آب و برق است

    به گزارش صبح مجلس؛ غلامرضا شریعتی اندراتی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) در حمایت از برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو، علی‌آبادی، اظهار داشت که وزارت نیرو با دو چالش اساسی در حوزه آب و برق مواجه است. وی تاکید کرد که حل این مشکلات به مدیری لایق، جهادی، متخصص و انقلابی نیاز دارد.

    شریعتی افزود که علی‌آبادی دارای تحصیلات مرتبط از دانشگاه تهران است و از نظر تخصصی، اطمینان لازم برای حل مشکلات وزارت نیرو را دارد. وی همچنین به تجربه قوی علی‌آبادی در ساخت پروژه‌های نیروگاهی، سدسازی و انتقال آب و برق اشاره کرد و آن را از امتیازات مهم او برشمرد.

    این نماینده مجلس دوازدهم تصریح کرد که علی‌آبادی در جلسات مختلف بر بکارگیری نیروهای خلاق و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی تاکید کرده است و با سه دهه تجربه در توزیع آب و برق، می‌تواند مشکلات وزارت نیرو را به خوبی مدیریت کند.

    شریعتی همچنین اشاره کرد که علی‌آبادی از ظرفیت‌های قانونی برای تامین منابع مالی، به‌ویژه از طریق برنامه‌های توسعه و قوانین بودجه سنواتی بهره‌گیری خواهد کرد. وی افزود که وزارت نیرو به مدیری توانمند و جهادی برای رفع ناترازی‌ها و تنش‌های موجود در حوزه آب و برق نیاز دارد و برنامه‌های علی‌آبادی در این زمینه به خوبی تدوین شده است.

    وی تاکید کرد که علی‌آبادی معتقد است حل چالش‌های وزارت نیرو با مشارکت همه قوا و دستگاه‌ها امکان‌پذیر است و ارتقای شورای عالی آب و انرژی و افزایش تعاملات بین بخشی را در برنامه‌های خود مدنظر قرار داده است. همچنین، تامین آب شرب شهرها و روستاها از دیگر اولویت‌های وی خواهد بود.

    شریعتی افزود که علی‌آبادی به بهره‌وری و کاهش تلفات آب و برق و راندمان نیروگاه‌ها توجه ویژه دارد و اصلاح اقتصاد آب و برق در جهت خودکفایی صنعت و بهبود شرایط را مورد تاکید قرار داده است. وی همچنین به مدیریت مصرف، تامین آب جدید و استفاده از آب‌های غیرمتعارف، به‌ویژه نمک‌زدایی از آب دریا، اشاره کرد که از برنامه‌های اصلی علی‌آبادی خواهد بود.

    این نماینده مجلس همچنین اظهار داشت که با مدیریت علمی و عملی علی‌آبادی، برنامه‌های مدونی در حوزه فناوری و توسعه زیرساخت‌های وزارت نیرو شکل خواهد گرفت. وی به استفاده از صنایع و معادن در کویر ایران برای تامین منابع مالی پروژه‌های انتقال آب و نمک‌زدایی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که با سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی، شاهد بهینه‌سازی مصرف و افزایش تولید در صنایع کشور باشیم.

    شریعتی در پایان گفت که علی‌آبادی یکی از معدود مدیران ارشد انرژی ایران است که هم در حوزه آب و هم در برق سابقه مدیریت دارد و تعامل او با مجلس می‌تواند باعث نجات وزارت نیرو از چالش‌های موجود شود./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18930

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس