×
احسان عظیمی‌راد:

روش فعلی بررسی وزرا فشار اطرافیان را کاهش و فضای منصفانه‌تری ایجاد می‌کند

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، معتقد است که روش فعلی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، با کاهش فشار از سوی اطرافیان وزرا، فضای شفاف و منصفانه‌تری را برای اظهار نظر نمایندگان فراهم کرده است.

  • محمدامین سالاری
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
  • ۰
  • روش فعلی بررسی وزرا فشار اطرافیان را کاهش و فضای منصفانه‌تری ایجاد می‌کند

    احسان عظیمی‌راد، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس به بررسی روند ثبت نام موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس پرداخت. وی اظهار داشت که رویه فعلی، که در آن موافقان و مخالفان قبل از نوبت صحبت خود ثبت نام و سپس قرعه‌کشی می‌شوند، به طور کلی مفید است. این روش به گفته او، فشار از سوی اطرافیان وزیر را کاهش می‌دهد و فضای منصفانه‌تری برای اظهار نظر ایجاد می‌کند.

    با این حال، عظیمی‌راد به یک نکته مهم اشاره کرد و گفت که محدودیت تعداد کسانی که می‌توانند به عنوان موافق یا مخالف صحبت کنند، یک نقص در این روش است. وی افزود: “بسیاری از نمایندگان ممکن است نکات کلیدی و مهمی برای بیان در موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی داشته باشند، اما به دلیل این محدودیت‌ها نمی‌توانند نظر خود را مطرح کنند.”

    عظیمی‌راد همچنین تأکید کرد که با وجود این نقص، روش فعلی شاید بهترین گزینه برای شرایط کنونی باشد، اما نیازمند اصلاحاتی است تا در آینده بتواند به شکل بهتری عمل کند.

    در پاسخ به سوالی درباره احتمال رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، عظیمی‌راد اظهار داشت که به نظر او، دو تا سه نفر از وزرای پیشنهادی ممکن است نتوانند رای اعتماد نمایندگان را کسب کنند، اما اکثریت وزرا احتمالاً موفق به کسب رای اعتماد خواهند شد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18909

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس