×

صالحی‌امیری: در جنگ نابرابر با استکبار، وفاق ملی تنها راه پیروزی است

صالحی‌امیری در مجلس: وفاق ملی و مقاومت در برابر دشمنان خارجی تنها راه پیروزی است و میراث فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در این مسیر ایفا کند.

  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
  • ۰
  • صالحی‌امیری: در جنگ نابرابر با استکبار، وفاق ملی تنها راه پیروزی است

    به گزارش صبح مجلس؛ سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی به تشریح و دفاع از برنامه‌های خود پرداخت. وی با تأکید بر اهمیت حفظ میراث فرهنگی به عنوان امانتی برای نسل‌های آینده، اظهار داشت که ۴۳ سال از عمر خود را در جبهه و جنگ، مدیریت اجرایی، فرهنگ، هنر، تدریس و امنیت گذرانده است.

    صالحی‌امیری با اشاره به نقش میراث فرهنگی در تحکیم وفاق ملی و هویت ایرانی، بیان کرد که گردشگری فرهنگی، سلامت، دریایی، کشاورزی، بوم‌گردی و دفاع مقدس از جمله گونه‌های گردشگری هستند که ظرفیت‌های بزرگی برای توسعه این حوزه در کشور دارند. وی تأکید کرد که این حوزه از اشتغال‌زاترین عرصه‌ها در کشور است و برنامه هفتم توسعه نیز فصل مستقلی برای حمایت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته است.

    وی با ارائه ده راهبرد و پنجاه برنامه، اظهار داشت که توسعه گردشگری داخلی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، حمایت از قطب‌های فرهنگی و تقویت دیپلماسی میراث فرهنگی از رئوس برنامه‌های اوست. او همچنین بر حمایت از کسب و کارهای دیجیتال و استارتاپ‌ها و مردمی‌سازی صیانت از میراث فرهنگی تأکید کرد.

    در پاسخ به اظهارات مخالفان، صالحی‌امیری به تجربیات ۴۳ ساله خود در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت که بیش از ۲۳۰۰ دانشجو را در حوزه فرهنگ و هنر تربیت کرده است. او همچنین بر نقش صنایع دستی در اقتصاد کشور و توسعه گردشگری دریامحور به ویژه در سواحل مکران تأکید کرد.

    صالحی‌امیری در واکنش به برخی اتهامات مطرح‌شده، اظهار داشت که اتهامات وارده علیه او دروغ است و افزود که در هیچ‌یک از قضایای فتنه ۸۸ مدعی تقلب نبوده و انتخابات در ایران را سالم می‌داند. وی همچنین تأکید کرد که با تأیید مقامات عالی در وزارت ارشاد، کتابخانه ملی و کمیته ملی المپیک فعالیت کرده و تمامی استعلامات لازم از نهادهای امنیتی دریافت شده است.

    وی در پایان اظهار داشت که رأی اعتماد مجلس به وزرا، اعتماد به رأی مردم ایران است و بر وفاق ملی و مقاومت در برابر دشمنان تأکید کرد. صالحی‌امیری گفت: ما در جنگ نابرابر با آمریکا، اسرائیل و استکبار قرار داریم و نباید اجازه دهیم حاشیه‌ها و اختلافات داخلی این مسیر را مختل کنند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18883

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس