×

قالیباف: توزیع برگه بدون مجوز در مجلس خلاف آئین‌نامه است

در جلسه نوبت عصر مجلس، محمدباقر قالیباف به توزیع برگه‌ای بدون مجوز توسط یکی از نمایندگان اعتراض کرد و این اقدام را خلاف آئین‌نامه داخلی مجلس دانست.

  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
  • ۰
  • قالیباف: توزیع برگه بدون مجوز در مجلس خلاف آئین‌نامه است

    به گزارش صبح مجلس؛ در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، به توزیع برگه‌ای توسط یکی از نمایندگان اعتراض کرد و اظهار داشت که این اقدام خلاف آئین‌نامه داخلی مجلس بوده است. قالیباف تأکید کرد که توزیع هرگونه برگه، نامه، بروشور و گزارش در صحن علنی باید با مجوز هیأت رئیسه انجام شود و این کار بدون اخذ مجوز صورت گرفته است.

    قالیباف با اشاره به این که نماینده‌ای که برگه را توزیع کرده از این دستورالعمل مطلع بوده، افزود: این نماینده حتی به محمد رشیدی، عضو هیأت رئیسه، مراجعه کرده بود. در این لحظه مالک شریعتی، نماینده مجلس، با آئین‌نامه داخلی مجلس در دست، خواستار بیان تذکر شد.

    قالیباف در پاسخ به شریعتی گفت: شما از قانون مطلع بودید و به شما گفته شده بود که این برگه را توزیع نکنید. وی همچنین افزود که نمی‌خواست نام شریعتی را ذکر کند، اما پس از بلند شدن او از صندلی، مجبور به این کار شد.

    در ادامه، احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر، صحبتی خطاب به شریعتی داشت که باعث واکنش شریعتی شد. شریعتی از آزادی‌خواه پرسید: مگر تو برای توزیع برگه مجوز گرفته بودی؟

    سپس مالک شریعتی و تعدادی از نمایندگان، از جمله احد آزادی‌خواه، به جایگاه هیأت رئیسه رفتند و برای لحظه‌ای بین آزادی‌خواه و تعدادی از نمایندگان بگومگوهایی صورت گرفت که با دخالت دیگر نمایندگان، آنها از جایگاه هیأت رئیسه خارج شدند.

    طبق گفته یکی از نمایندگان، برگه توزیع شده توسط مالک شریعتی درباره سید رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوده است./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18879

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس