×
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن:

تأیید صلاحیت سید رضا صالحی امیری برای وزارت میراث فرهنگی با اکثریت آرا

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش بررسی صلاحیت سید رضا صالحی امیری را در جلسه عصر امروز قرائت کرد و تأیید صلاحیت وی برای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را اعلام نمود.

  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
  • ۰
  • تأیید صلاحیت سید رضا صالحی امیری برای وزارت میراث فرهنگی با اکثریت آرا

    به گزارش صبح مجلس؛ زهرا سعیدی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت سید رضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گزارش این کمیسیون را به شرح زیر قرائت کرد:

    بر اساس ماده ۲۰۲ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت و برنامه‌های سید رضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی دو جلسه در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت و در این جلسات، بررسی‌های لازم صورت پذیرفت.

    الف- شرح برنامه‌ها و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی

    سید رضا صالحی امیری، ضمن معرفی خود و بیان سوابق علمی و اجرایی، برنامه‌های خود در حوزه صنایع دستی را به شرح زیر ارائه کرد:

    1. پیگیری اجرای سند توسعه ملی و اجرای کامل قانون حمایت از اساتید و هنرمندان صنایع دستی
    2. ایجاد بانک اطلاعاتی جامع صنایع دستی کشور
    3. ساماندهی بخش ارزشیابی هنرمندان صنایع دستی و ایجاد مؤسسه هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی
    4. مشارکت با بخش خصوصی در اجرای طرح‌های راهبردی، ایجاد بازارچه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی صنایع دستی
    5. ایجاد پایانه صادراتی صنایع دستی و اجرای کامل قانون عدم پیمان‌سپاری ارزی و حذف قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید و صادرات صنایع دستی
    6. رفع موانع تولید و صادرات صنایع دستی و کمک به شناسایی بازارهای هدف برای فروش محصولات و ساماندهی بسته‌بندی در حوزه صادرات صنایع دستی
    7. بهره‌مندی از اساتید پیشکسوت رشته‌های مختلف صنایع دستی برای ترویج آموزش استاد شاگردی

    ب- بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی

    برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی، با قوانین و اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه هفتم پیشرفت، مصوبات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مانند سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و پدافند غیرعامل و قانون حمایت از هنرمندان، مطابقت داده شد. در حوزه مرتبط با کمیسیون صنایع و معادن، توجه به قوانین بالادستی، از جمله قانون حمایت از هنرمندان، فعالان و استادکاران صنایع دستی مصوب ۱۳۹۶، از جمله نقاط قوت برنامه وزیر پیشنهادی ارزیابی شد. با این حال، مهم‌ترین ضعف برنامه ارائه شده، عدم بیان اقدامات عملیاتی و اجرایی مشخص بود.

    از نظر سوابق علمی و اجرایی، سید رضا صالحی امیری دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و در گذشته سابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را داشته است، که این سوابق قابل قبول ارزیابی شد.

    ج- نظر نهایی کمیسیون

    پس از بررسی سوابق، عملکرد، برنامه‌ها و اظهارات سید رضا صالحی امیری، کمیسیون صنایع و معادن در خصوص صلاحیت وی برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رأی‌گیری به عمل آورد. در نتیجه، صلاحیت سید رضا صالحی امیری با اکثریت آرا به تأیید کمیسیون صنایع و معادن رسید./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18875

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس