×

پژمانفر: وزارت کشور نباید با نگاه حزبی مدیریت شود

پژمانفر در مجلس: وزارت کشور باید بخشی از حاکمیت باشد و نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شود؛ نظارت مجلس بر تعهدات وزرا جدی است.

  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
  • ۰
  • پژمانفر: وزارت کشور نباید با نگاه حزبی مدیریت شود

    به گزارش صبح مجلس؛ نصرالله پژمانفر، نماینده موافق برنامه‌های اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور، در هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم که عصر امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس برگزار شد، از نظم و انضباط این دوره از جلسات رأی اعتماد تقدیر کرد. وی اظهار داشت که جلسات مرتب و کنترل‌شده باعث شد که این فرایند با کمترین حاشیه همراه باشد.

    پژمانفر با اشاره به توضیحات یکی از نمایندگان دیگر، تصریح کرد که دولت وفاق ملی به معنای همکاری و کار در چارچوب قوانین و اصول قانون اساسی است، اما این به معنای حذف افرادی که چارچوب‌های نظام را رعایت نکرده‌اند، نیست. وی تأکید کرد که وظایف مجلس نباید نادیده گرفته شود، حتی اگر هدف دولت وفاق ملی باشد.

    این نماینده مجلس با اشاره به مدرک دانشگاهی دکتر مؤمنی از دانشگاه امنیت ملی و همخوانی آن با وظایف امنیتی وزیر کشور، گفت که سوابق اجرایی وی در زمینه‌های مختلف نشان‌دهنده توانمندی او برای این سمت است. او برنامه‌های دکتر مؤمنی را جامع توصیف کرد و به مشارکت سیاسی و اجتماعی شهروندان و ارتقای امنیت اجتماعی در برنامه‌های وی اشاره کرد.

    پژمانفر افزود که موضوعات زیست‌محیطی و برنامه‌های مدیریتی شهری نیز از دیگر مواردی است که در برنامه‌های دکتر مؤمنی مدنظر قرار گرفته است. وی تأکید کرد که وزارت کشور نباید باندی و حزبی مدیریت شود و باید به‌عنوان بخشی از حاکمیت، سیاست‌های عمومی کشور را اجرا کند.

    او با اشاره به حضور وزیر کشور در شوراهای عالی مختلف از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی برنامه‌ریزی و توسعه، و شورای عالی فضای مجازی، اظهار داشت که وزیر کشور در واقع نقشی کوچک‌شده از رئیس جمهور دارد و نباید با نگاهی حزبی به این سمت نگریست.

    پژمانفر همچنین به اقدامات مثبت دکتر مؤمنی از جمله کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد و تأکید کرد که نشان درجه خدمت وی در این زمینه به‌خاطر همکاری موفقیت‌آمیز با پلیس راهور بوده است. وی همچنین از دکتر مؤمنی خواست تا برنامه دقیقی برای مدیریت اتباع خارجی و مسائل مرتبط با دهیاری‌ها و شوراها ارائه دهد.

    در پایان، پژمانفر یادآور شد که ۲۱۶ نماینده موافق ثبت‌نام کرده‌اند، اما تأکید کرد که وظایف نظارتی مجلس در صورت عدم اجرای تعهدات وزرا به‌طور کامل انجام خواهد شد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18862

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس