×

نماینده همدان: رویکرد اجتماعی دکتر مؤمنی می‌تواند اقتدار وزارت کشور را افزایش دهد

عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، با تأکید بر اهمیت امنیت اجتماعی و کارنامه موفق دکتر مؤمنی، از وی به عنوان گزینه‌ای مناسب برای وزارت کشور حمایت کرد.

  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
  • مهر
  • ۰
  • نماینده همدان: رویکرد اجتماعی دکتر مؤمنی می‌تواند اقتدار وزارت کشور را افزایش دهد

    به گزارش صبح مجلس؛ عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در حمایت از وزیر پیشنهادی کشور دولت چهاردهم اظهار داشت که متصدی وزارت کشور باید علاوه بر رعایت رویکردهای قانونی، تعامل نزدیکی با رئیس جمهور داشته باشد و با تمرکز بر رویکردهای اجتماعی، به جای تکیه بر رویکردهای امنیتی، بسترساز جامعه‌ای ایمن در مرزهای ملی باشد.

    وی افزود: مهمترین اصل در تحقق جامعه امن، نگرش وسیع به مقوله امنیت و محوریت دادن به امنیت اجتماعی است. صوفی تأکید کرد که رویکرد مشارکت‌محور دکتر مؤمنی در حوزه سیاسی، به ویژه در ایام انتخابات، می‌تواند اقتدار وزارت کشور در اعمال حاکمیت و اجرای سیاست‌های عمومی دولت را ارتقا دهد.

    صوفی همچنین به اعتقاد ویژه دکتر مؤمنی به مقام معظم رهبری و عدم تمایل او به پذیرش پست وزارت کشور اشاره کرد و این ویژگی را در جامعه‌ای که بسیاری به دنبال مقام هستند، قابل ستایش دانست. او اضافه کرد که همین عدم تمایل موجب انتقاداتی به وی شده است، اما رئیس‌جمهور با توجه به شناخت عمیق خود از دکتر مؤمنی، وی را برای اعمال برنامه‌های دولت وفاق ملی مناسب‌تر دانسته است.

    نماینده مردم همدان همچنین کارنامه مثبت دکتر مؤمنی را برجسته کرد و اشاره نمود که برنامه‌های وی در دهه ۸۰ منجر به کاهش تلفات جاده‌ای از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر در سال شد. او این عملکرد را نشان‌دهنده اهمیت قائل شدن مؤمنی برای جان انسان‌ها و موفقیت‌های او در مسئولیت‌های مختلف دانست.

    صوفی همچنین به رویکردهای اجتماعی دکتر مؤمنی از زمان تصدی راهور و سپس دبیری ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت که وی در این دوران با جامعه و نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ارتباطات گسترده‌ای داشته است. او تأکید کرد که اگر دکتر مؤمنی رویکرد اجتماعی خود را ادامه دهد و به هوشمندسازی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان در وزارت کشور بپردازد، هم خود موفق خواهد بود و هم دکتر پزشکیان در عمل به وعده‌هایش سربلند خواهد شد.

    صوفی در پایان افزود که با توجه به حمایت ۲۱۱ نفر از ۲۴۰ نماینده از دکتر مؤمنی، از همین حالا به وی تبریک می‌گوید و تأکید کرد که وزارت کشور به عنوان یک وزارتخانه فرابخشی و مادر، نقشی اساسی در جلوگیری از تعمیق اختلافات و تزریق آرامش و امنیت به جامعه دارد. او ابراز امیدواری کرد که دکتر مؤمنی و دکتر پزشکیان بتوانند با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، مطالبات مردم را محقق کنند و نامی ماندگار از خود بر جای بگذارند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18830

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس