×

پاسخ قالیباف به تذکر رسایی: روند جدید ثبت‌نام موافقین و مخالفین وزرا دقیق و منظم است

دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر حمید رسایی درباره روند ثبت‌نام مخالفین و موافقین وزرای پیشنهادی، بر اهمیت شفافیت و جلوگیری از فشارهای لابی‌گری تأکید کرد. قالیباف اعلام کرد که تغییرات جدید در فرآیند ثبت‌نام برای تضمین دقت و عدالت در بررسی صلاحیت وزرا طراحی شده است.

  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
  • ۰
  • پاسخ قالیباف به تذکر رسایی: روند جدید ثبت‌نام موافقین و مخالفین وزرا دقیق و منظم است

    به گزارش صبح مجلس؛ دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر حمید رسایی، نماینده مجلس، درباره روند ثبت‌نام مخالفین و موافقین وزیر پیشنهادی دولت، توضیحاتی ارائه داد. قالیباف با اشاره به تجربه گذشته و تغییرات ایجاد شده در این فرآیند گفت: “شما که پیشکسوت اینجا هستید، می‌دانید که قبلاً ثبت‌نام‌ها از قبل انجام می‌شد و در ابتدا مخالفین وزیر و در نهایت بر اساس حروف الفبا ثبت‌نام صورت می‌گرفت. به این ترتیب، مشخص بود که مثلاً وزارت ورزش که آخرین وزارتخانه است، چه کسانی با آن موافق یا مخالف هستند.”

    وی ادامه داد: “نتیجه این روش این بود که افرادی که به لابی‌گری می‌پرداختند، به سمت مخالفین فشار وارد می‌کردند و از آنها سؤال می‌کردند که چرا مخالف هستند. اما اکنون این روند اصلاح شده و به‌صورت دقیق و منظم انجام می‌شود. چند ساعت قبل از نوبت وزیر، قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و ثبت‌نام انجام می‌شود، که این روش درستی است و از هرگونه تأثیرگذاری نادرست جلوگیری می‌کند.”

    رئیس مجلس تأکید کرد که این تغییرات با هدف شفافیت بیشتر و حفظ عدالت در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی صورت گرفته است./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18686

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس