×

متکی: عراقچی، دیپلماتی حرفه‌ای و جامع‌الاطراف برای تصدی وزارت امور خارجه

منوچهر متکی در مجلس، عباس عراقچی را دیپلماتی حرفه‌ای و جامع‌الاطراف با تجربه‌ای درخشان در حوزه بین‌المللی معرفی کرد و از نمایندگان خواست که با رأی بالا به او، از منافع جمهوری اسلامی ایران حمایت کنند.

  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
  • مهر
  • ۰
  • متکی: عراقچی، دیپلماتی حرفه‌ای و جامع‌الاطراف برای تصدی وزارت امور خارجه

    به گزارش صبح مجلس؛ منوچهر متکی، نماینده تهران و وزیر اسبق امور خارجه، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حمایت از عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت که دوران حضور عراقچی در وزارت امور خارجه، دوره‌ای بالنده بوده و او به عنوان یک دیپلمات حرفه‌ای و جامع‌الاطراف به‌خوبی با مسائل بین‌المللی و تکالیف برنامه هفتم توسعه در حوزه سیاست خارجی آشناست. متکی همچنین به تجربه عراقچی در سفارت ژاپن و معاونت آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد و او را یکی از بهترین گزینه‌ها برای تصدی این وزارتخانه دانست.

    متکی با اشاره به سخنان ترامپ درباره آینده اسرائیل و تأثیر مقاومت، تأکید کرد که عراقچی به عنوان یاری صدیق برای آقای پزشکیان و سربازی وفادار به ولایت عمل خواهد کرد. او همچنین به نقش مهم عراقچی در طراحی دیپلماسی جدید پس از تصویب اقدام راهبردی مجلس یازدهم اشاره کرد و تأکید کرد که عراقچی به مبانی اعتقادی و دیپلماسی اقتصادی اشراف کامل دارد.

    وی در پایان افزود که قاطعیت عراقچی در دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران برای او مایه افتخار است و رأی بالای نمایندگان به وزیر امور خارجه در سطح بین‌المللی بسیار مهم است./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18638

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس