×

حسینی: خروج از برجام به عملکرد بانک مرکزی ربطی نداشت، همتی ذخایر ارزی کشور را حفظ کرد

سید شمس‌الدین حسینی در دفاع از عملکرد عبدالناصر همتی در دوران مسئولیتش در بانک مرکزی، تأکید کرد که خروج از برجام به عملکرد بانک مرکزی مرتبط نبود و همتی توانست ذخایر ارزی کشور را حفظ کند.

  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
  • تسنیم
  • ۰
  • حسینی: خروج از برجام به عملکرد بانک مرکزی ربطی نداشت، همتی ذخایر ارزی کشور را حفظ کرد

    به گزارش صبح مجلس؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بررسی برنامه‌ها، سوابق کاری و صلاحیت عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، در دستور کار نمایندگان قرار گرفت. سید شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده تنکابن، به عنوان موافق برنامه‌های همتی، تأکید کرد که وزیر پیشنهادی اقتصاد، مدارج علمی خود را در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران سپری کرده و با توجه به سوابق اجرایی وی، از جمله ریاست بیمه و بانک مرکزی، آگاه به اقتصاد کشور است.

    حسینی اشاره کرد که وزارتخانه‌های اقتصادی جای آزمایش نیستند و باید به تجارب مدیریتی همتی توجه کرد. وی با بیان اینکه خروج از برجام به عملکرد بانک مرکزی مرتبط نبود، به دفاع از ذخیره‌سازی ارزی کشور در دوران مسئولیت همتی پرداخت. همچنین، حسینی به برخی تحلیل‌های نادرست اشاره کرد و تأکید کرد که نباید بیماری‌های مزمن اقتصاد ایران را نادیده گرفت.

    وی در پایان تأکید کرد که وزارت اقتصاد نیازمند مدیری با تجربه است و وزیر پیشنهادی تعهد داده است که از ابزارهای پولی و بانکی برای دستیابی به اهداف برنامه توسعه استفاده کند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18606

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس