×

لاهوتی: برنامه پزشکیان بر اساس برنامه هفتم توسعه است؛ هدف‌گذاری برای رشد اقتصادی ۸ درصدی

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود، در جلسه مجلس تاکید کرد که برنامه دولت چهاردهم بر اساس برنامه هفتم توسعه تدوین شده و هدف آن رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی است که از طریق سرمایه‌گذاری و بهره‌وری محقق خواهد شد.

  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
  • فارس
  • ۰
  • لاهوتی: برنامه پزشکیان بر اساس برنامه هفتم توسعه است؛ هدف‌گذاری برای رشد اقتصادی ۸ درصدی

    به گزارش صبح مجلس؛ مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به بررسی اصول کلی برنامه دولت چهاردهم پرداخت. او تأکید کرد که برنامه مسعود پزشکیان در واقع همان برنامه هفتم توسعه است که هدف اصلی آن رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی است. لاهوتی بیان کرد که ۵.۲ درصد از این رشد از طریق سرمایه‌گذاری و ۲.۸ درصد از طریق بهره‌وری حاصل خواهد شد.

    لاهوتی همچنین به موضوع نقدینگی ۸,۰۰۰ میلیارد تومانی موجود در جامعه اشاره کرد و تأکید کرد که به جای ایجاد تورم، باید این نقدینگی به سمت سرمایه‌گذاری هدایت شود. او خاطرنشان کرد که برنامه دولت در نظر دارد تورم را به ۹.۵ درصد کاهش دهد و به عدد تک رقمی برساند.

    نماینده لنگرود در ادامه صحبت‌های خود به ناترازی بانک‌ها و مشکلات اقتصاد دولتی پرداخت. او تأکید کرد که ناترازی بانک‌ها اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده است و تنها راه حل، رهایی از اقتصاد دولتی است. لاهوتی همچنین اشاره کرد که سهم دولت در اقتصاد کشور ۲۰ درصد است و بخش خصوصی و تعاونی هرگز توان رقابت با دولت را در این شرایط ندارند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18529

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس