×
رحیم زارع:

کابینه دولت چهاردهم بدون نگاه حزبی انتخاب شده است

رحیم زارع، نماینده آباده، در دفاع از کلیات برنامه دولت چهاردهم اظهار داشت که ترکیب کابینه بدون نگاه حزبی و با استفاده از نخبگان مختلف در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و اجتماعی انتخاب شده و مجلس باید به آن رأی موافق دهد.

  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
  • مهر
  • ۰
  • کابینه دولت چهاردهم بدون نگاه حزبی انتخاب شده است

    به گزارش صبح مجلس؛ رحیم زارع، نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی، به عنوان موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم اظهار کرد که امروز با انتخاب مجموعه مدیریت کشور، گامی مهم برای آینده برداشته می‌شود. او تاکید کرد که مدیریت، عامل اصلی رشد و بالندگی کشور است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در دنیای امروز که با مشکلات اقتصادی، تروریسم، نوسانات نرخ ارز و بی‌ثباتی‌های مختلف مواجه هستیم، لازم است که حوزه‌های مختلف کشور از این شرایط دشوار عبور کنند.

    زارع در ادامه به وضعیت فعلی کشور اشاره کرد و گفت که ناترازی بودجه، وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه و کاهش سهم سرمایه‌گذاری‌های عمومی از جمله مشکلات کنونی است. همچنین متوسط طول عمر طرح‌های عمرانی به ۱۸ سال رسیده و مشکلاتی مانند انتشار نامنظم اوراق بدهی، آسیب‌پذیری بودجه هدفمندی یارانه‌ها و ناترازی انرژی به دلیل پرداخت یارانه‌های پنهان به حوزه‌های مختلف انرژی از دیگر چالش‌های کشور هستند.

    زارع به مسائلی مانند ارز چند نرخی، افزایش مهاجران غیرقانونی، بحران آب، آلودگی هوا، مشکلات بخش بهداشت و درمان، رانت، فساد، بهره‌وری پایین و وضعیت نابسامان خودرو و مسکن نیز اشاره کرد و تأکید کرد که برای مقابله با این مشکلات، باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

    او همچنین با اشاره به تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد که برنامه کابینه دولت چهاردهم نقاط مثبتی دارد و در هفته گذشته نظرات وزرا به دقت بررسی شده است. به نظر او، دلیل متقنی برای رد کابینه وجود ندارد و ترکیب کابینه بدون نگاه حزبی انتخاب شده است. زارع از نمایندگان خواست که به کلیات برنامه‌های رئیس جمهور رأی موافق دهند و یادآوری کرد که مجلس به عنوان دستگاه نظارتی می‌تواند در آینده از وزرا سوال بپرسد و در صورت لزوم، اقدام به استیضاح کند.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18506

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس