×
مرتضی محمودی:

کابینه پزشکیان نیازمند برنامه عملیاتی برای اجرای برنامه هفتم توسعه است

محمودی با اشاره به نیاز دولت به برنامه‌ریزی دقیق‌تر، از رئیس‌جمهور خواست تا برای اجرای برنامه هفتم توسعه، برنامه عملیاتی ارائه دهد و هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌ها و وزرا ایجاد شود.

  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
  • ایکانا
  • ۰
  • کابینه پزشکیان نیازمند برنامه عملیاتی برای اجرای برنامه هفتم توسعه است

    به گزارش صبح مجلس؛ سید مرتضی محمودی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: “بنده به عنوان مخالف اینجا هستم، اما نه به عنوان مخالف رئیس‌جمهور و کابینه دولت. ما نمایندگان مطابق با دستورات و منویات رهبر معظم انقلاب در هماهنگی کامل از دولت حمایت خواهیم داشت و به ویژه شخص دوست‌داشتنی و عزیز آقای پزشکیان کمک خواهیم کرد. اگر مخالفت می‌کنیم، مخالفت سازنده است و مواردی را در مسیر شکل‌گیری دولت مطرح می‌کنیم تا در صورت وجود خلأها، آنها برطرف شوند. موفقیت دولت، موفقیت ماست و موفقیت دولت نیز موفقیت جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت است.”

    وی ادامه داد: “در حالی که اعتقاد به تبادل نظر داریم، باید برای اصلاح موضوعات و شکل‌گیری دولتی قوی‌تر تلاش کنیم. رئیس‌جمهور اعتقاد دارد که برنامه ارائه شده به مجلس همان برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی کشور است. بنابراین، ما نمی‌توانیم مخالف برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی کشور باشیم. در برنامه هفتم تکالیفی مشخص شده است که باید به سرانجام برسد. رشد ۸ درصدی اقتصاد نیازمند برنامه عملیاتی است. اگر اجرای برنامه هفتم توسعه مبنای اقدامات شما است، باید برنامه‌ریزی و ریزبرنامه برای روش‌های آن تعریف شود. این در کجای برنامه‌های شما قرار دارد؟”

    محمودی در ادامه افزود: “ما امروز چنین برنامه عملیاتی را ندیده‌ایم و حتی برای آنها شاخصی تعیین نکرده‌ایم. گاهی در برنامه هفتم، تکالیفی مشخص شده است که نیازمند بازه زمانی سه ماهه است. تا چشم بر هم بزنیم، این زمان تمام شده است. این برنامه‌ها نیازمند هماهنگی و سازماندهی بین دستگاه‌ها و وزرا است. دولت جمهوری اسلامی ایران یک ماشین است که باید بین اجزای این ماشین هماهنگی در حرکت باشد. تکالیفی که در برنامه آمده، متاسفانه ارائه نشده است. نمی‌توان ادعا داشت که دستگاه‌ها به صورت هماهنگ عمل می‌کنند. ما نمی‌توانیم بگوییم که سیاست‌های هفتم و برنامه هفتم در برنامه‌های دولت دیده شده است.”

    این نماینده مجلس با اشاره به سخنان قسیم عثمانی تأکید داشت: “آقای پزشکیان کابینه پیشنهادی را در قالب وفاق ملی تعریف کرد که به ایشان تبریک می‌گوییم، البته روی برخی وزرا نکاتی وجود دارد که در زمان معین آنها را مطرح می‌کنیم. اما تلاش دولت‌ها برای نزدیکی ادیان و مذاهب بوده است. امروز هیچ‌کس، هیچ جریانی و هیچ حکومتی غیر از جمهوری اسلامی از ملت مظلوم اهل سنت مثل فلسطین دفاع نمی‌کند؛ فرمانده اهل سنت شهید هنیه نزدیک با یک میلیون شیعه تشییع شد. امروز رابطه خانوادگی اهل سنت و شیعه وجود دارد و نباید گسل ایجاد کنیم.”

    وی در پایان از رئیس‌جمهور درخواست کرد تا برنامه عملیاتی برای تحقق برنامه هفتم توسعه ارائه دهد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18484

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس