×
وحید کنعانی:

اجرای سند تحول بنیادین و ساماندهی معلمان از مطالبات اصلی ماست

نماینده خلخال و کوثر در مجلس با اشاره به تعهدات مطرح شده در جلسات کمیسیون با علیرضا کاظمی، بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین و ساماندهی وضعیت معلمان تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که کاظمی بتواند در صحن علنی مجلس رای اعتماد لازم را کسب کند.

  • شایان مهدی‌زاده
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
  • ۰
  • اجرای سند تحول بنیادین و ساماندهی معلمان از مطالبات اصلی ماست

    وحید کنعانی، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار صبح مجلس درباره پیشنهاد علیرضا کاظمی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: علیرضا کاظمی از بدنه آموزش و پرورش است و می‌توان او را فرزند این نظام آموزشی دانست. از سوی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است، وزارتخانه‌ای بسیار بزرگ و حساس که به طور طبیعی حساسیت‌های خاص خود را دارد. کسی که مسئولیت این وزارتخانه را می‌پذیرد، باید توانمندی و درایت ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند مشکلات فرهنگیان، دانش‌آموزان و مسائل معیشتی معلمان را به خوبی مدیریت کند.

    وی ادامه داد: با توجه به سوابقی که کاظمی در نظام آموزش و پرورش داشته‌اند، احساس می‌کنم او می‌تواند این وزارتخانه را به خوبی مدیریت کند. در دوره‌های قبلی نیز نشان داده که توانایی لازم را دارد، هرچند هر مسئولی ضعف‌هایی نیز دارد. انتظار ما این است که کاظمی بتواند با عملکردی خوب در این وزارتخانه موفق عمل کند. ما در کمیسیون نیز تعهداتی را با ایشان داشتیم و صحبت‌هایی در جلسات مختلف با او مطرح کردیم که امیدواریم این موارد به طور جدی در دستور کار او قرار بگیرد.

    کنعانی افزود: از جمله موارد مهمی که مطرح شد، اجرای سند تحول بنیادین و ساماندهی وضعیت معلمان است. همچنین موضوعاتی مانند صندوق ذخیره فرهنگیان و عدالت آموزشی از جمله مطالبات اصلی ماست که باید پیگیری شود. این موارد از دغدغه‌های نمایندگان مجلس و فرهنگیان در سراسر کشور است.

    وی با اشاره به مشکلاتی که دانش‌آموزان در مناطق محروم و کم‌برخوردار با آن مواجه هستند، گفت: یکی از مسائلی که انتظار داریم کاظمی پیگیری کند، رفع مشکلاتی است که در زمینه نمرات و ارزیابی‌های دانش‌آموزان به وجود آمده است. همچنین موضوعاتی مانند شرط سنی برای دانشگاه فرهنگیان و مسائل مربوط به بازنشستگان، خرید خدمت‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و نهضتی‌ها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

    کنعانی در پایان اظهار داشت: ما در کمیسیون و مجلس قطعا از کاظمی حمایت خواهیم کرد تا به نتایج مدنظر برسیم و شاهد رشد و رضایت فرهنگیان و دانش‌آموزان باشیم. امیدوارم کاظمی در صحن علنی مجلس نیز رای اعتماد لازم را کسب کند و با قدرت به کار خود ادامه دهد.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18483

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس