×

جزئیات جلسه بررسی کابینه پیشنهادی؛ از دفاع پزشکیان تا سخنرانی موافقان و مخالفان

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد که فردا (شنبه) رئیس‌جمهور پزشکیان برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود در مجلس حاضر خواهد شد. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور 2 ساعت و 30 دقیقه فرصت دارد تا از وزرای پیشنهادی خود دفاع کند.

  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
  • تسنیم
  • ۰
  • جزئیات جلسه بررسی کابینه پیشنهادی؛ از دفاع پزشکیان تا سخنرانی موافقان و مخالفان

    به گزارش صبح مجلس؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، جزئیاتی از دستور کار نشست فردا (شنبه) مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد. وی اعلام کرد که بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده، دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور، فردا برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس حاضر خواهد شد.

    سلیمی افزود که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور برای دفاع از کابینه خود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فرصت خواهد داشت. پس از اتمام سخنان دکتر پزشکیان، ۵ نفر از نمایندگان مجلس به عنوان مخالف و ۵ نفر به عنوان موافق کابینه پیشنهادی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. هر یک از این نمایندگان ۱۵ دقیقه زمان دارند تا نظرات خود را بیان کنند، و در صورت تمایل می‌توانند بخشی از زمان خود را به نماینده دیگری واگذار کنند.

    وی در ادامه توضیح داد که پس از سخنرانی‌ها، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا آغاز می‌شود. در زمان بررسی هر وزیر پیشنهادی نیز، ۲ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و ۲ نفر به عنوان موافق، به مدت ۱۵ دقیقه به بیان نظرات خود خواهند پرداخت./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18408

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس