×

وزیر پیشنهادی صمت قول داد انحصار خودروسازی را بشکند و سرمایه اجتماعی را ترمیم کند

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، از حضور وزرای پیشنهادی صمت و کار در جلسات کمیسیون خبر داد. وی به تعهدات وزیر پیشنهادی صمت برای شکستن انحصار خودروسازی و اصلاح وضعیت تولید اشاره کرد و همچنین از تأکید میدری بر جبران اشتباهات گذشته و تلاش برای انسجام ملی خبر داد.

  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
  • ایکانا
  • ۰
  • وزیر پیشنهادی صمت قول داد انحصار خودروسازی را بشکند و سرمایه اجتماعی را ترمیم کند

    به گزارش صبح مجلس؛ احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، به تشریح جزییات سومین روز بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت دکتر پزشکیان در کمیسیون فرهنگی پرداخت. وی گفت: اعضای کمیسیون روز چهارشنبه، ۲۴ مرداد ماه، میزبان سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) بودند. در این جلسه، اتابک سوابق کاری و تحصیلی خود را ارائه داد و بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای وزارت صمت را تشریح کرد.

    راستینه افزود: در این جلسه، اعضای کمیسیون فرهنگی دغدغه‌ها و چالش‌های استانی و ملی خود را در حوزه صنایع و معادن مطرح کردند. از جمله مسائل مطرح شده، جبران هزینه‌های تولید به دلیل کمبود انرژی و سازوکار بهره‌برداری از معادن کشور بود. نمایندگان به عدم تدوین نقشه جامع بهره‌برداری از معادن که مقام معظم رهبری بارها به عنوان مطالبه اصلی مطرح کرده بودند، تأکید داشتند.

    وی با اشاره به تأکید کمیسیون بر کاهش هزینه‌های تولید، گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی به نقش ظرفیت‌های فرهنگی در اصلاح الگوی مصرف، افزایش بهره‌وری و تشویق به مصرف کالای ایرانی نیز تأکید کردند. همچنین، توجه به سند آمایش سرزمینی در حوزه صنعت و بهره‌برداری از معادن از دیگر خواسته‌های اعضا بود.

    سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: اتابک در این جلسه تعهد داد که در صورت تصدی وزارت صمت، به مسئله خودرو به لحاظ کمی و کیفی توجه ویژه‌ای داشته و انحصار حاکم بر دو شرکت خودروسازی کشور را با هدف ترمیم سرمایه اجتماعی و اعتماد ملی بشکند.

    راستینه همچنین از حضور احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در کمیسیون فرهنگی خبر داد. وی گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه به موضوعات اساسی از جمله تقویت خدمات تأمین اجتماعی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، و ارتقاء بهره‌وری در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار پرداختند. توجه به افزایش خدمات و حمایت از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز از دیگر محورهای بحث در این جلسه بود.

    وی افزود: میدری در این جلسه به اشتباهات گذشته اذعان کرد و تأکید داشت که مسیر طی شده در مجلس ششم غلط بوده و هزینه‌های بسیاری برای کشور به همراه داشته است. وی تصریح کرد که قصد دارد با جبران اشتباهات گذشته و تلاش برای انسجام ملی، راه صحیح توسعه و همبستگی ملی را پیش ببرد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18401

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس