×

بررسی سه روزه صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس؛ اعتماد نمایندگان به اکثر وزرای دولت چهاردهم

وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در سه روز گذشته در جلسات فشرده کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و برنامه‌های خود را ارائه دادند. کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز پس از بررسی صلاحیت‌ها و برنامه‌ها، نظر مثبت خود را نسبت به اکثریت وزرای پیشنهادی اعلام کردند.

  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
  • فارس
  • ۰
  • بررسی سه روزه صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس؛ اعتماد نمایندگان به اکثر وزرای دولت چهاردهم

    به گزارش صبح مجلس؛ وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در سه روز گذشته با حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی به ارائه برنامه‌ها و سوابق خود پرداختند. نمایندگان مجلس نیز طی این جلسات فشرده، ضمن گفتگو با وزرای پیشنهادی، به بررسی صلاحیت و برنامه‌های ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت پرداختند و نظرات خود را اعلام کردند.

    رأی مثبت کمیسیون آموزش به چهار وزیر پیشنهادی
    سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و درمان، و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این کمیسیون سپرده شد. اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی دقیق، ضمن بیان دغدغه‌ها و شروطی، به برنامه‌های این وزرا رأی مثبت دادند.

    اعتماد کمیسیون اجتماعی به وزیر پیشنهادی دادگستری
    سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تأیید صلاحیت وزیر پیشنهادی دادگستری خبر داد و افزود که این وزیر پیشنهادی با ارائه برنامه‌های جامع و تجربه‌های مثبت خود، نظر اعضای کمیسیون را جلب کرده است.

    نظر مثبت کمیسیون اجتماعی به ۱۶ وزیر پیشنهادی
    سخنگوی کمیسیون اجتماعی اعلام کرد که اکثر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به جز وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، و بهداشت و درمان، از نظر اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی مورد قبول واقع شدند.

    موافقت اعضای کمیسیون آموزش با برنامه‌های چهار وزیر پیشنهادی
    سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد که اعضای کمیسیون با شروطی به برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رأی موافق دادند و توانستند موافقت اعضای کمیسیون تخصصی را کسب کنند.

    تأیید وزرای دفاع و اطلاعات در کمیسیون قضایی
    سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تأیید برنامه‌های وزرای پیشنهادی دفاع و اطلاعات خبر داد و افزود که این وزرا با ارائه برنامه‌های مناسب در حوزه دفاعی و امنیتی، نظر مثبت اعضای کمیسیون را جلب کردند.

    تأیید برنامه‌های وزرای اقتصاد و صمت در کمیسیون اقتصادی
    سخنگوی کمیسیون اقتصادی از تأیید برنامه‌های وزرای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت خبر داد و تصریح کرد که این وزرا توانستند نظر مثبت اعضای کمیسیون را به دست آورند.

    تأیید برنامه‌های وزرای پیشنهادی امنیت ملی
    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که پس از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی امور خارجه، دفاع و اطلاعات، کمیسیون برنامه‌های این وزرا را تأیید کرد.

    عدم تأیید وزیر پیشنهادی گردشگری در کمیسیون فرهنگی
    سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد که وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان با اکثریت آرا تأیید شدند، اما وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری نتوانست نظر مثبت کمیسیون را جلب کند.

    حمایت کمیسیون کشاورزی از وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی، نیرو و راه
    سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس نیز از حمایت این کمیسیون از سه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی خبر داد و اعلام کرد که برنامه‌های این وزرا مورد تأیید اعضای کمیسیون قرار گرفته است.

    رأی موافق کمیسیون اجتماعی به وزیر پیشنهادی کار
    دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد که پس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اکثریت اعضای کمیسیون به او رأی مثبت دادند.

    موافقت کمیسیون بهداشت مجلس با برنامه‌های وزرای بهداشت و کار
    سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزرای پیشنهادی بهداشت و کار خبر داد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18289

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس